{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. maj 2025
Mens der aktuelt arbejdes med den store offentlige beskæftigelsesreform, viser vikarbureauerne vejen som en effektiv genvej til arbejdsmarkedet, hvor ledige hurtigt hjælpes i job. Det viser en ny stor analyse om vikarers arbejde udarbejdet af Dansk Erhverv og vikarbureauernes forening Brancheforening Fleksibel Arbejdskraft (BFA). Samtidig dokumenterer analysen en stor tilfredshed med den fleksible arbejdsform som vikar.
55 pct. af personer, der tilknyttede sig et vikarbureau, fik tilbudt arbejde indenfor første uge. Det viser en ny stor undersøgelse blandt vikarer i såkaldt Allround vikarbureauer (vikarbureauer der leverer alt andet end sundhedsfagligt personale).
”Det er vel ikke for meget at sige, at vikarbureauerne på den baggrund kan kaldes genvejen til arbejdsmarkedet. Vores styrke er, at vi hurtigt kan matche vores kunders behov med den rigtige fleksible medarbejder i vores brede talentmasse i vikarbureauerne. Uden os ville det match tage meget længere tid, hvis det overoverhovedet ville lykkedes at finde hinanden,” udtaler formand Mickey Maymann for Brancheforening Fleksibel Arbejdskraft – der organiserer vikarbureauerne.
Tilfredsheden med vikararbejdslivet er stigende
Samtidig viser undersøgelsen at 8 ud af 10 vikarer er tilfredse med arbejdslivet som vikar. Det er en stigning fra 2018, hvor Dansk Erhverv sidst gennemførte en større analyse af vikarers tilfredshed.
”Jeg tror den stigende tilfredshed i et vist omfang skyldes, at flere – især yngre – vægter fleksibilitet i arbejdslivet højere end tidligere. Flere trives med selv at kunne vælge til og fra alt efter arbejdssted og arbejdstidspunkt så det passer ind i deres livssituation. Samtidig tror jeg, at vikarbureauerne har udviklet sig endnu mere med hensyn til at tage godt os godt af sine vigtigste ressourcer, som er de gode kandidater til kunderne,” siger fagchef for servicebrancherne i Dansk Erhverv Jakob Tietge.
Øvrige kerneresultater
Analysen omfatter en bred vifte af emner, som er frit tilgængelige i Dansk Erhvervs og BFAs rapport.
Analysen viser blandt andet: