{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
03. marts 2025
Den nye sikkerhedspolitiske virkelighed skaber øget risiko for forstyrrelser og uforudsete hændelser. Derfor arbejder Dansk Erhverv målrettet med politisk dialog, vidensdeling og konkrete anbefalinger for at sikre en robust dansk detailhandel. En god forberedelse og klart definerede handlemuligheder er afgørende, hvis krisen først kradser.
Beredskabsplan skal sikre forsyningskæderne
Det er essentielt at opretholde den daglige drift og detailhandlens forsyningskæder, og Dansk Erhverv arbejder derfor for en konkret plan for detailhandlen.
"Detailhandlen er kritisk infrastruktur, og fx længerevarende strømsvigt og nedbrud ift. betalingssystemer vil kunne true forsyningen af essentielle varer til danskerne. Derfor skal vi have en plan, der sikrer, at butikkerne ikke går i sort i en krisesituation," siger Lotte Engbæk Larsen, branchedirektør for Handel i Dansk Erhverv.
Politisk dialog og internationale løsninger
For at styrke beredskabet afholder Dansk Erhverv løbende seminarer med eksperter, myndigheder og virksomheder. Senest den 26. februar satte et netværksmøde for detailhandlen fokus på strømforsyningens betydning, hvor bl.a. Energistyrelsen og den svenske ICA-gruppe delte erfaringer om, hvordan detailhandlen kan ruste sig mod strømafbrydelser. Et møde der bl.a. rejste spørgsmålet om, hvorvidt vi er godt nok forberedte herhjemme på til- eller utilsigtede strømafbrydelser, da strømforsyning er helt essentielt for at opretholde daglig drift og stabile forsyningskæder i den danske detailhandel.
Derfor intensiverer Dansk Erhverv dialogen med politikere og myndigheder for at sikre, at beredskabet i detailhandlen bliver prioriteret.
"Vi arbejder målrettet for at sikre detailhandlens beredskab – både gennem viden, konkrete løsninger og politisk handling," afslutter Lotte Engbæk Larsen.
Læs mere om Dansk Erhvervs gode råd om beredskab og planlægning til erhvervslivet.