{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
22. september 2025
Siden GDPR trådte i kraft i 2018, har reglerne givet danske virksomheder både panderynker og spørgsmål. Og det fortsætter de med at gøre.
Hos Dansk Erhverv får vores jurister løbende spørgsmål fra virksomhederne. Her har vi samlet tre, der går igen. Vi har også arrangeret en række kurser, hvor vi kommer rundt i hele landet for at hjælpe dig med at få styr på reglerne.
Du finder kurserne nederst i artiklen.
Her er de oftest stillede spørgsmål
1. Må jeg gemme mine kunders oplysninger, når de handler hos mig?
Ja, men kun de oplysninger, der er nødvendige for at gennemføre aftalen. Og husk: du skal ikke gemme dem for evigt Vil du vide, hvornår og hvordan man faktisk skal slette? Det tager vi på kurset.
2. Skal jeg have samtykke fra kunder for at sende nyhedsbreve?
Ja – uden samtykke ingen lovlig elektronisk direkte markedsføring. Men hvad er et gyldigt samtykke egentlig, og hvornår er det ugyldigt? Det kræver mere end en lille afkrydsning. Vi dykker ned i faldgruberne på kurset.
3. Hvad gør jeg, hvis en kunde vil have slettet sine data?
Du skal slette, når der ikke længere er sagligt formål eller du lovgivningsmæssigt er pålagt at skulle gemme informationerne. . Balancen mellem ”skal slettes” og ”skal gemmes” er ofte svær. På kurset ser vi nærmere på, hvor grænsen går i praksis.
Bliv klogere på vores kurser
Kurserne giver en solid introduktion til de grundlæggende regler og principper i databeskyttelsesforordningen og er målrettet både medarbejdere og ledere, der arbejder med personoplysninger i det daglige.
Hvorfor er kurserne vigtige?
Manglende viden om GDPR eller fejl kan føre til både alvorlige bøder og skade på virksomhedens omdømme. Med Dansk Erhvervs kurser får du et klart overblik over reglerne og praktiske værktøjer, så du kan sikre korrekt og ansvarlig databehandling i organisationen.
Det får du ud af det
På kurset får du:
Tilmeldingen er nu åben – og pladserne fyldes hurtigt.