Hvornår er det spam?
Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.
Erhvervsdrivende, som ønsker at markedsføre sig elektronisk, fx ved e-mail, sms og telefonopkald, har pligt til at overholde særlige regler i markedsføringsloven.
Det gælder, uanset om markedsføringen retter sig mod private personer eller mod andre erhvervsdrivende.
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Kontakt

Handel
Martin Jørgensen
Advokat & Fagchef for Markedsføringsret
Andre relaterede guides i temaet
Bruger du bloggere i din markedsføring?
Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.