Spring til indhold

Hvornår er det spam?

Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.

Guide
Gem
Indhold

Erhvervsdrivende, som ønsker at markedsføre sig elektronisk, fx ved e-mail, sms og telefonopkald, har pligt til at overholde særlige regler i markedsføringsloven.

Det gælder, uanset om markedsføringen retter sig mod private personer eller mod andre erhvervsdrivende.

Kræver medlemskab

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Kontakt

Handel

Martin Jørgensen

Advokat & Fagchef for Markedsføringsret

Andre relaterede guides i temaet

Guide

Bruger du bloggere i din markedsføring?

Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.