Markedsføring - lov og ret

Hvornår er det spam?

Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.

Guide

Erhvervsdrivende, som ønsker at markedsføre sig elektronisk, fx ved e-mail, sms og telefonopkald, har pligt til at overholde særlige regler i markedsføringsloven.

Det gælder, uanset om markedsføringen retter sig mod private personer eller mod andre erhvervsdrivende.

Kræver medlemskab

Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Endnu ikke bruger? Opret dig

Kontakt

Spørg eksperten om spam og markedsføring

Handel

Martin Jørgensen

Advokat, chefkonsulent
Medarbejderprofil

Andre relaterede guides i temaet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.