Medieudvalg
Den danske mediebranche og dens værdikæde står over for markante forandringer. Ændrede medievaner, et annoncemarked under pres og en hastig global teknologisk udvikling - ikke mindst inden for kunstig intelligens - udfordrer de eksisterende forretningsmodeller, samtidig med at branchen møder stadig hårdere konkurrence fra globale teknologiplatforme.
Dansk Erhvervs medieudvalg drøfter denne udvikling og branchens vækstmuligheder. Gode udviklingsvilkår for mediebranchen er afgørende for at sikre fortsat vækst og fastholde arbejdspladser i Danmark. Udvalget arbejder for at sikre stærke danske medier i et globalt medie- og annoncemarked og for et level playing field, hvor danske medier kan konkurrere på lige vilkår med globale aktører.
Mediernes kommercielle succes er en forudsætning for, at de kan løfte deres rolle som en del af den kritiske infrastruktur, vores samfund og demokrati er afhængigt af - og dermed understøtte og udvikle:
- Et stærkt dansk sprog domæne
- En levende og inkluderende kultur
- En fri meningsudveksling og et velfungerende dansk demokrati.
På den baggrund arbejder udvalget for at styrke vækst- og udviklingsvilkårene for mediebranchen i Danmark - og for det økosystem, som branchen er en del af.
Udvalget er sammensat, så det afspejler de mange forskellige sektorer inden for mediebranchen.
Medlemmer
Medlemmer af medieudvalget:
| TV 2 Danmark |
| Producentforeningen |
| Gramex |
| Story House Egmont |
| Fibia |
| Danske Mediedistributører |
| Nordisk Film |
| Viaplay |
| Egmont |
| Bauer Media |
| Danske Forlag |
| Copydan Verdens TV |
| Musikforlæggerne i Danmark |
| Norlys Group |
| Jysk Fynske Medier |
| KODA |
| Mofibo |
| IFPI Danmark |
| FDA - Forenede Digitale Anlæg |
Dansk Erhvervs repræsentanter
Kontakt
Finans, Medier & Kreative Erhverv
Sune Jensen
Fagchef for Medier og Kreative Erhverv