{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Når din virksomhed skal vælge teknologileverandør bør i vælge en leverandør som udbyder en løsning, der kan løse jeres specifikke AI-problemstillinger. Det er derfor vigtigt, at I har et klart formål med at introducere AI i jeres virksomhed inden I går ud og køber jer fattige i AI-løsninger – for det kan hurtigt blive dyrt. Det er også vigtigt at overveje, hvordan teknologien kan integreres med jeres eksisterende systemer for at minimere omkostninger og sikre effektiv drift, samt om løsningen kan forblive relevant og opdateret over tid.
Sprogmodeller er meget mere end ChatGPT
Ligesom der findes mange forskellige typer af AI-teknologier, findes der også et have af AI-udbydere. På nuværende tidspunkt er OpenAI, der har ChatGPT på hylderne, den bedst kendte, men der findes i skrivende stund mere end 35.000 forskellige modeller.
De mange modeller er lavet med forskellige brugsscenarier for øje. De store modeller som f.eks. IBM, Microsoft, Google og Amazon udvikler, er lavet til at favne bredt – og kan bruges til sprogforståelse, billedgenkendelse, analyse af data etc, men har ikke nødvendigvis den store ekspertise inden for et specifikt sprogområde eller domæne. Her har de mindre modeller som TopDanmarks TopGPT, og de modeller som Dansk Sprogmodel Konsortium udvikler, en dybere viden inden for et område, hvorfor de vil være bedre egnet til nogle opgaver, hvor der skal leveres mere præcise resultater.
Maskinlæring kræver ikke nødvendigvis den største motor på markedet
Mønsteret er det sammen inden for maskinlæring (ML), hvor det også er de store (amerikanske) spillere, der dominerer markedet, men samtidig findes der en stor underskov af mindre leverandører af cloud-platforme, der har specialiseret sig i forskellige ML-modeller til forskellige brancher. Fælles for mange af de mindre modeller, er deres tilgang til open source, som giver mulighed for deling af teknologi og kode, med henblik på at styrke både egne og konkurrenters platforme.