Omfattet af NIS2 som leverandør: Hvad skal vores kunder leve op til, og hvad er leverandørernes rolle/ansvar?
Langt de fleste virksomheder er i dag afhængige af deres it-leverandører for at kunne opretholde og understøtte driften. Outsourcing af it-systemer indebærer, at der bliver afgivet kontrol med de opgaver, som overlades til leverandøren, men som stadig ultimativt er kundens ansvar at løse.
En sådan afhængighed af en leverandørs ydelse indebærer en iboende risiko, eftersom fejl eller nedbrud i den leverede ydelse kan svække eller helt stoppe driften hos kundevirksomhederne.
En sådan afhængighed af en leverandørs ydelse indebærer en iboende risiko, eftersom fejl eller nedbrud i den leverede ydelse kan svække eller helt stoppe driften hos kundevirksomhederne.
Kræver medlemskab
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Kontakt

Digitalisering, Teknologi, Tele & Tværgående Koordination
Joen Magieres
Chefkonsulent