{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Lidt over halvdelen af de danske husstande er tilmeldt en "Nej tak" - ordning eller "Nej tak+"- ordning til de husstandsomdelte tilbudsaviser i 2023. På trods af, at der er sket en lille stigning i dette tal siden 2020, viser Dansk Erhvervs undersøgelse, at prisstigningerne på varer har fået hver tredje dansker til at bruge husstandsomdelte tilbudsaviser mere. Det gælder også 24 pct. af danskerne, som er tilmeldt "Nej tak"- ordningen, og dermed ikke selv modtager nogen tilbudsaviser. Undersøgelsen viser også, at 80 pct. af de danskere der modtager samtlige tilbudsaviser, sætter pris på dem, og vil ikke undvære dem. Det tal var 74 pct. i 2020. Tilbudsaviserne er altså fortsat et vigtigt redskab for forbrugerne, der planlægger indkøb, ligesom det er et vigtigt markedsføringsredskab for detailhandlen.
NOVEMBER 2023
Den tidliger regering varslede, med massivt pres fra støttepartierne, en omlægning af den nuværende "Nej tak"- ordning for de danske husstandsomdelte reklametryksager til en "Ja tak"- ordning, hvor de danske husstande aktivt skal tilmelde sig for at modtage tilbudsaviser og reklamer. Men reklametryksagerne er et vigtigt markedsføringsredskab for dagligvarehandlen generelt og for de mindre butikker i lokalsamfundet i særdeleshed, da de er med til at sikre kunder i butikken og lige konkurrencevilkår.
Dansk Erhverv har derfor undersøgt danskernes holdning til husstandsomdelte tilbudsaviser og kendskabet til den nuværende "Nej tak"- ordning. Vi har også spurgt danskerne, om prisstigningerne på varer har haft indflydelse på deres brug af husstandssomdelte tilbudsaviser og om danskerne sætter pris på tilbudsaviserne.
Undersøgelsen viser, at knap hver tredje dansker anvender husstandsomdelte tilbudsaviser mere efter de voldsomme prisstigningerpå varer, end de gjorde før prisstigningerne. Det, selvom lidt flere danske husstande er tilmeldt en "Nej tak"- eller en "Nej tak+"-ordning i 2023 (53 pct.) sammenlignet med 2020 (51 pct.). 80 pct. af de danskere, som modtager alle tilbudsaviser, sætter pris på at modtage dem og vil ikke undvære dem. Det er lidt flere end i 2020, hvor andelen var 74 pct.
Lidt over halvdelen af de danske husstande er tilmeldt en "Nej tak" -ordning i 2023
På tværs af landet ses, at fordelingen er stort set uændret fra 2020 til 2023, hvor tilmeldingen til ordningen er umiddelbart størst i Københavnsområdet og Nordsjælland, på Fyn og i Østjylland. Det er også i disse landsdele, at Danmarks tre største byer ligger. Ordningen ses at være mindst udbredt i de øvrige dele af Sjælland, samt Nordjylland.
De husstandsomdelte tilbudsaviser er danskernes foretrukne medie til tilbudsjagt
Tilbudsaviserne er fortsat et vigtigt redskab for mange forbrugere til at jagte de gode tilbud, særligt efter de store prisstigninger på varer. Tilbudsaviserne giver forbrugerne mulighed for at opleve prisgennemsigtighed og mulighed for at finde de gode tilbud i deres lokalområde, i en tid hvor hver en besparelse tæller.
De husstandsomdelte tilbudsaviser er det mest udbredte medie blandt danskerne, når de skal finde gode tilbud i deres lokalområde. Blandt de digitale løsninger fylder også tilbudsaviser, som fremgår af portaler for tilbudsaviser. 34 pct. af danskerne anvender denne digitale løsninger.