Spring til indhold

E-handelsanalysen 1. halvår 2024

Ifølge Dansk Erhvervs nye E-handelsanalyse voksede omsætningen i dansk e-handel med 3 procent i første halvdel af 2024. Samtidig tordner Temu frem.

Analyse

Temu har taget de danske forbrugere med storm takket være deres lave priser, viser Dansk Erhvervs E-handelsanalyse for første halvår af 2024.

Temu er nu den næstmest benyttede netbutik i Danmark, kun overgået af Zalando, og overhaler blandt andre Matas og nemlig.com. Temus hurtige fremgang bekymrer dog, da de drager fordel af færre krav sammenlignet med danske og europæiske virksomheder, hvilket presser danske virksomheder.

Danske netbutikker har oplevet en beskeden vækst på tre procent i første halvår af 2024. Det skyldes generelt lavere forbrug på grund af økonomisk usikkerhed med stigende renter og inflation. Der er dog optimisme, da mange forbrugere forventer at øge deres online forbrug de næste 12 måneder. Forbrugertilliden forventes at stige i takt med faldende inflation og renter.

Log ind for at hente E-handelsanalysen 1. halvår 2024

 

 
 
 
Kræver medlemskab

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Kontakt

Analyse

Simon Bjerremann

Chefkonsulent

Sidste nyt fra Dansk Erhverv i din indbakke

Få seneste nyt om digital handel

Når du tilmelder dig nyheder fra Dansk Erhverv, giver du samtykke til at modtage faglige og politiske nyheder og analyser, samt efter omstændighederne tilbud om kurser, netværk, konferencer og andre events, der i nogle tilfælde leveres af eller i samarbejde med vores partnere. Du vil også kunne modtage information om rabat på produkter og services i vores medlemsfordelsprogram.

Indtast dit fornavn
Indtast dit efternavn
Indtast en gyldig email

Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet. Læs mere om vores persondatapolitik her.