{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Butikstyverierne er steget markant de seneste år og rammer mere end hver anden virksomhed inden for udvalgs- og dagligvarehandel. Mange virksomheder ser sig nødsaget til at investere i øget sikring, ændre indretningen eller fjerne varer fra hylderne. Når de stigende omkostninger ikke kan dækkes internt, sendes regningen videre til forbrugerne i form af dårligere udvalg eller højere priser.
JULI 2025
Butikstyverier er ikke kun en udfordring for de enkelte virksomheder — det er et voksende problem for hele detailhandlen. Antallet af butikstyverier er steget markant de seneste år, og konsekvenserne kan mærkes på flere fronter. Udover de direkte økonomiske tab tvinges mange butikker til at investere i øget sikring, ændre indretningen eller fjerne varer fra hylderne. Når butikkerne ikke selv kan absorbere de stigende omkostninger, kan regningen i sidste ende blive sendt videre til forbrugerne i form af højere priser og et smallere udvalg.
Dansk Erhverv undersøgte sidste år, hvordan detailhandlen oplever udviklingen i butikstyverier og hvilke konsekvenser, det har for butikkerne. Vi har nu gentaget undersøgelsen for at få et aktuelt billede af situationen — og konklusionen er klar: Butikstyverier er fortsat et udbredt og stigende problem, som rammer både virksomheder og forbrugere.
Den nye undersøgelse er besvaret af 166 detailhandelsvirksomheder med fysiske butikker — heraf 134 inden for udvalgsvarer og 32 inden for dagligvarer. Tilsammen repræsenterer de knap 2.000 butikker inden for udvalgsvarer og 1.000 butikker inden for dagligvarer.