{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Størstedelen af beskæftigede danskere oplever, at mængden af administrative opgaver på deres arbejde er steget de seneste 3 år. Dansk Erhvervs analyse viser også, at knap halvdelen af beskæftigede oplever, at administrative opgaver tager unødig tid fra deres primære arbejdsopgaver.
SEPTEMBER 2025
Danske virksomheder påvirkes dagligt af regulering fra både Danmark og EU. Det kan både være gennem love og bekendtgørelser, forordninger eller direktiver eller øvrige krav, som virksomhederne er underlagt. Reguleringen kan være med til at understøtte konkurrence og væksten, men den kan også medføre administrative byrder og krav, der tager tid fra kerneopgaver. En tidligere analyse fra Dansk Erhverv viser, at dansk erhvervsliv anslås at bruge 90.000 årsværk og 49 mia. kr. i lønomkostninger på at overholde regulering.
Dansk Erhverv har derfor undersøgt, hvordan danskerne oplever udviklingen i administrative opgaver på deres arbejdsplads, og om administrative opgaver tager unødig tid fra kerneopgaverne.
Beskæftigede danskere oplever, at mængden af administrative opgaver på deres arbejde er steget de seneste 3 år
Dansk Erhvervs befolkningsundersøgelse viser, at knap 6 ud af 10 beskæftigede danskere (59 pct.) i høj eller i nogen grad oplever, at mængden af administrative opgaver på deres arbejde er steget inden for de seneste 3 år. 17 pct. svarer, at de i mindre grad oplever, at mængden af administration er steget, mens 16 pct. svarer, at mængden slet ikke er steget.
Knap halvdelen er enige i, at administrative opgaver tager unødig tid fra deres primære arbejdsopgaver
Næsten hver anden beskæftigede dansker (49 pct.) er enig i, at administrative opgaver på deres arbejde tager unødig tid fra deres primære arbejdsopgaver. Omvendt er 34 pct. enten helt uenige (15 pct.) eller overvejende uenige (19 pct.) i, at de administrative opgaver tager unødig tid fra deres primære arbejdsopgaver. 7 pct. af de beskæftigede danskere svarer, at administrative opgaver er deres primære arbejdsopgave.