Vejledning i markedsføring på sociale medier fra Fødevarestyrelsen
Fødevarestyrelsen har lanceret to nye sider på deres hjemmeside, som vejleder om anprisningsreglerne i relation til markedsføring på sociale medier med fokus på den markedsføring, der sker via influencere.
Ifølge Fødevarestyrelsen har flere fødevarevirksomheder efterspurgt mere vejledning om anprisningsreglerne i relation til markedsføring på sociale medier og i særdeleshed den markedsføring, der sker via influencere.
Fødevarestyrelsen har derfor lanceret to nye vejledningssider målrettet henholdsvis virksomheder og influencere, hvor man blandt andet kan læse om, hvornår reglerne gælder, og hvad de udbredte faldgruber er, samt få gode råd til kontrakter eller aftaler med influencere.
Begge sider findes på Fødevarestyrelsens hjemmeside:
- For virksomheder: Markedsføring af fødevarer eller foder som virksomhed via influencere.
- For influencere: Markedsføring af fødevarer og foder som influencer.
Læs mere om skjult reklame på sociale medier hos Forbrugerombudsmanden: Skjult reklame på sociale medier.
Kontakt
