Gemt

Vejledning i markedsføring på sociale medier fra Fødevarestyrelsen

24. august 2020

Fødevarestyrelsen har lanceret to nye sider på deres hjemmeside, som vejleder om anprisningsreglerne i relation til markedsføring på sociale medier med fokus på den markedsføring, der sker via influencere.

Ifølge Fødevarestyrelsen har flere fødevarevirksomheder efterspurgt mere vejledning om anprisningsreglerne i relation til markedsføring på sociale medier og i særdeleshed den markedsføring, der sker via influencere.

Fødevarestyrelsen har derfor lanceret to nye vejledningssider målrettet henholdsvis virksomheder og influencere, hvor man blandt andet kan læse om, hvornår reglerne gælder, og hvad de udbredte faldgruber er, samt få gode råd til kontrakter eller aftaler med influencere.

Begge sider findes på Fødevarestyrelsens hjemmeside:

Læs mere om skjult reklame på sociale medier hos Forbrugerombudsmanden: Skjult reklame på sociale medier.

Kontakt

Fødevarer

Saoirse McKeever Andersen

Fagchef for fødevarer