{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
27. januar 2020
Never change a winning team er et motto, kvinder lever efter, når de handler på nettet. Det viser decemberanalysen 2019, som dykker ned i mænd og kvinders vaner, når det handler om køb af tøj, sko, sportsudstyr, boligtilbehør og lignende varer på nettet.
Mændene vil ikke forpligte sig til et forhold – med netbutikker
Knap halvdelen af kvinderne begynder med at browse i deres favorit netbutikker, når de køber på nettet.
Det er omvendt blot hver tredje mand (måske knap så overraskende), der knytter sig til en bestemt netbutik. I stedet søger de rundt på Google, Pricerunner og lignende.
Det er dog ikke kun kønnet, der spiller en rolle. Alderen har også betydning.
Cirka halvdelen af de 18-29-årige starter typisk hos deres favorit nethandlere, mens dette kun er tilfældet for en femtedel af internethandlere på 60 år og op efter.
Kunderne kan selv
Analysen viser også, at det kun er en lille procentdel, der bliver inspireret af sociale medier, nyhedsbreve, internetreklamer, reklamer og tv samt familie og venner.
Det er værd at hæfte sig ved, mener tidl. FDIH’s analysechef, Simon Bjerremann,
”Jeg er faktisk en smule overrasket over, at nyhedsbreve og sociale medier har så lav betydning, for netbutikkerne kaster rigtig mange ressourcer efter disse kanaler. Det understreger, hvor stor betydning kundeservicen har, for har kunderne først haft en god oplevelse, så kommer de igen.”
Sejlivet myte afkræftet
Niels Ralund, tidl. adm. direktør i FDIH, har også læst analysen, og han bider især mærke i, hvor få forbrugere, der først undersøger varen i en fysisk butik.
”Netbutikkerne bliver ofte skudt i skoen, at de stjæler kunder fra de fysiske butikker, fordi kunderne blot benytter de fysiske butikker som prøverum, inden de køber varen på nettet. Alle tal viser bare, at det sker uhyre sjældent.”
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk