Gemt

Den buldrende digitale B2B-handel får øget fokus

14. januar 2021

Der er analyser, events og vejledninger på vej til B2B-virksomhederne, der vil styrke den digitale indsats. 10. marts afholder Dansk Erhverv en stor digital konference med fokus på B2B e-handel.

B2B-handlen fortsætter med at storme frem på nettet. Ifølge tal fra Dansk Erhverv foretager hver tredje B2B-indkøber alle indkøb online, mens fire ud af fem vil foretrække at kunne foretage B2B-indkøb online. Derfor øger Dansk Erhverv nu indsatsen for at gøre de mange B2B-virksomheder klogere på, hvordan de udnytter potentialet på nettet.

”B2B er et af de helt store fokusområder for os, og vi er ret langt med de første redskaber til virksomhederne. Vi lancerer en stor B2B-analyse i første halvår 2021, og vi arbejder også på at kunne tilbyde digitale redskaber, der kan hjælpe virksomhederne,” forklarer Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

I første omgang ser jeg frem til vores store B2B-konference d. 10. marts. Det er anden gang, vi afholder den, og sidste år fik vi virkelig god respons på den. Den var udsolgt, men i år er der plads til endnu flere, da vi grundet corona afholder den som digital konference. Det har vi efterhånden en vis erfaring med, så det betyder ikke, at vi går ned på kvaliteten.”

På konferencen bliver du blandt andet klogere på, hvordan du får sat strøm til din forretning, hvordan du navigerer udenom kanalkonflikter og hvordan du kortlægger kunderejsen, så du kan skabe bedre oplevelser for dine kunder - book din billet nu

Konferencen er både for dig, der er godt i gang online, og dig, som vil i gang med at tilbyde dine kunder at handle online.

Talerne og programmet bliver præsenteret, så snart de er på plads. Du kan allerede nu booke din billet – som er gratis for medlemmer.