{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
29. juni 2022
Lasse Bolander bliver ny formand for Klimapartnerskabet for Handel
Lasse Bolander, bestyrelsesformand i Coop, erstatter forhenværende formand for Klimapartnerskabet for Handel, Michael Løve. Formandsskabet bliver overdraget, da Michael Løve har fratrådt sin stilling i Netto, Salling Group.
Positive fremskridt med CO2-afgift, klimamærke og plastik
Med Klimapartnerskabet for Handel præsenterede handelsbranchen sine mange anbefalinger, der i høj grad havde til formål at udnytte Handelssektorens store potentiale til at reducere CO2 gennem varehandel og påvirkning af forbrugernes adfærd. Vi har på nuværende tidspunkt set nogle konkrete resultater på Klimapartnerskabets arbejde. Det er i forbindelse med anbefalingerne omkring en CO2-afgift, klimamærke og plastik, som er blevet til politik.
For to år siden var en CO2-afgift en død sild politisk, men nu er der fornyeligt indgået en politisk bred og grøn skattereform med bl.a. en CO2-afgift. Regeringen har også igangsat en arbejdsgruppe for at udarbejde et klimamærke, som forbrugerne hurtigt kan afkode. På den måde sikrer vi en bedre forbrugerinformation om varernes klimaaftryk, så forbrugerne får bedre mulighed for at vælge efter klimabelastning. Endeligt er Plastpartnerskabet for detailhandlen kommet godt i gang med strømlining og forbedring af plastikemballager via innovativ design, der sikrer, at danske virksomheder omstiller sig. Formålet er at realisere potentialer for mere genbrug og genanvendelse af plastikemballager.
Du kan læse mere om Klimapartnerskabet for Handel her (danskerhverv.dk).
Klimapartnerskabet for Handels store ambition er at ændre forbrugernes adfærd og dermed skabe en reel effekt på udledningen fra forbruget af fødevarer og andre varer i Danmark og globalt.