{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
05. oktober 2022
Skjult reklame
Markedsføringsloven skal efterleves, og det gælder også når det kommer til at markere reklame som reklame, uanset hvilke medieplatforme, der anvendes.
Når erhvervsdrivende anvender influenter er det vigtigt at både de erhvervsdrivende og influenterne er opmærksomme på reglerne.
Er det kommercielt indhold eller reklame, skal modtagerne informeres herom. Markedsføring skal markeres tydeligt på de sociale medier, når man ansætter en influent.
Med afgørelsen følger domstolene Forbrugerombudsmandens linje - det er de erhvervsdrivendes ansvar, at markeringen sker i overensstemmelse med lovgivningen, uanset hvem man ansætter til at markedsføre.
Vildledende reklame
Udover den skjulte reklame, er bilproducenten også blevet dømt for vildledende reklame. Den vildledende reklame er sket ved, at bilproducenten har markedsført bilmodellen en bilmodel til en kampagnepris, der var præcis som den samme, som prisen 3 måneder før kampagnen.
Bilproducenten har dermed vildledt forbrugerne til at tro, at de sparede penge ved at købe bilen under kampagnen.
Ambassadørerne slap med en advarsel
Da sagen startede tilbage i 2016, gik Forbrugerombudsmanden efter en bøde på 1,4 millioner kr.
Dommen endte med et betydeligt lavere beløb på 200.000. Forbrugerombudsmanden valgte i denne sag ikke at inddrage de kendte personer i sagen, men sendte dem blot et brev med en advarsel.
Begge parter har fortsat mulighed for at anke sagen.