{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
09. august 2023
I Københavns Lufthavn, Kastrup var der i første halvår 2023 6,2 mio. ankomster (Indeks 85 i forhold til 2019). Mellem København Kina og Japan er trafikken år til dato kun på indeks 25. Med andre ord mangler der mere end 90.000 passagerer fra de to lande i forhold til 2019.
Faktisk er sædekapaciteten mellem Københavns Lufthavn og Kina/Japan denne sommer på lige omkring indeks 40 i forhold til 2019. Desuden mangler Københavns Lufthavn en del rejsende til/fra Asien via de store hubs i Mellemøsten.
Nye tal, som Dansk Erhverv har adgang til via Benchmarking Alliance for juni, viser derudover en belægning på de københavnske hoteller på 82,3 pct. Det er næsten otte procentpoint lavere end i 2018 og små fem procentpoint lavere end i 2019.
En negativ arv fra corona er, at hotellerne mangler mange af de individuelle forretningsrejsende, da digitale møder på Teams og Zoom har spist en del af markedet, der næppe kommer helt tilbage på niveau. Hvis man ser på de 10 største ruter til København, når der måles på forretningsrejsende, mangler Københavns Lufthavn næsten en halv mio. ankomster fra store byer i ”forretningsrejsendes top-10”.
På disse ruter er lufthavnen kun på indeks 78 i forhold til 2019. Det er byer som London, Oslo, Stockholm, Frankfurt, Bruxelles og Zürich, der traditionelt har mange forretningsrejsende.
Vi mener derfor, at danske lufthavnes internationale rutenet skal understøttes, sikres og udbygges til glæde for hoteller, restauranter, museer og forlystelser – og de mange virksomheder fra det øvrige danske erhvervsliv, der lever af at lave forretning internationalt. Det er afgørende for en lille, åben økonomi som den danske, at der er en stærk international infrastruktur i form af en central lufthavn, som har forudsætningerne for at investere i en fortsat veludviklet lufthavn med et stærkt rutenetværk og hubfunktion, og at øvrige lufthavne har stærke netværk.
Derfor skal arbejdet med tiltrækning og udvikling af flyruterne til Danmark fortsætte i det offentlige private samarbejde i ruteudviklingsprojekterne Copenhagen Connected og Vestdanmark Connected.