{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
26. juni 2023
Analysen fra Dansk Erhverv viser, at kulturtilbud har en stor betydning, når danskerne holder sommerferie herhjemme. Der er dog stadig plads til forbedringer.
"Vi mangler dog fortsat mere og bedre viden om de reelle turismeøkonomiske effekter ved de mange kulturtilbud. I den Nationale Turismestrategi er det foreslået, at der nedsættes en ekspertgruppe for kulturturisme. Det er dog endnu ikke sket, og derfor mener Dansk Erhverv, at man bør man se på dette hurtigst muligt,” siger Michael Folmer Wessman, Chefkonsulent i Dansk Erhverv.
Danske Erhverv mener også at det kunne være relevant for Kulturens Analyseinstitut at se nærmere på den økonomiske betydning og effekt af danskernes kulturelle aktiviteter i sommerlandet.
Selvom danskerne generelt er betydelige kulturforbrugere, er der stadig plads til at styrke kulturen. Dansk Erhverv har derfor for nyligt lanceret 18 forslag, der skal bidrage til at styrke kulturforretningen – i form af udspillet Kulturel og kreativ handlekraft.
Ud over en styrkelse af kulturturismen er der også behov for et større serviceftersyn af de mange regler som kultur- og eventarrangører er underlagt – fx vores mange festivaler, som virkelig folder sig ud i denne tid og for alvor er tilbage igen efter en vanskelig coronatid.
Især er det en stor glæde, at analysen viser over halvdelen af de unge, har planer om at opleve koncerter i sommerlandet.
Sidste år var mange billetter allerede solgt flere år i forvejen, og det har måske sat begrænsninger for de nye generationer, som skulle ud at opleve koncerter i sommerlandet for første gang. Nu er vi tilbage i et normalt festivalår, hvor alle har lige muligheder for at være med.
Læs Dansk Erhvervs analyse: