{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
22. marts 2023
På en lille bar i København bøvlede Anders Frederiksen og Mikkel Lomholt med at koordinere og organisere deres vagter og danne sig et overblik over vagtskemaet. De ville gerne gøre vagtplanlægningen og kommunikationen herom nemmere og mere overskuelig i restaurationsbranchen og på den måde optimere arbejdet. De opfandt derfor Planday, der er et cloud-baseret værktøj til at tilrettelægge vagtplaner, og som samler administrative opgaver – alt fra vagtplanlægning og rapportering til tidsporing og lønadministration – på én platform. Christian Brøndum, Plandays tidligere CEO indtil 2022, spillede også en afgørende rolle i Plandays rejse, men nu er gået på nye, spændende eventyr med Seed Capital.
Fra idéen på barbordet til verdensomspændende virksomhed
Siden idéen kom på barbordet i 2004, er der sket meget. I dag er Planday en global virksomhed, der ved brug af en avanceret software hjælper vagtbaserede virksomheder i flere brancher med at forbedre og forenkler planlægning, lønregistrering, personaleledelse og samarbejde på tværs af en organisation. Planday er en digital løsning, der hjælper med at frigive tid og ressourcer ved at effektivisere personaleledelse- og administration, og som har ført til mere gennemsigtighed i dialogen mellem ledere og medarbejdere. Med hovedkontor i København, opererer Planday i mere end 10 lande og støtter over 400.000 brugere i Europa og USA i bland andet restaurant, hotel, detailhandel, underholdning og sundhedspleje brancher.
”Vi identificerede et behov i branchen og ønskede at fremme øget gennemsigtighed og fleksibilitet. ’Arbejde smartere, ikke hårdere’ blev vores motto,” siger Anders, der er en af grundlæggerne af Planday.
Opkøbt af New Zealandsk kapitalfond – køber sig ind i kulturen
Når man træder inden for på Plandays hovedkontor i København, møder man straks et dynamisk arbejdsmiljø, der rummer mange forskellige mennesker og måder at tænke på. En kultur, der emmer af åbenhed og diversitet.
Det var netop denne særlige ånd, der eksisterer i virksomheden, som den New Zealandske online regnskabssoftware, Xero, var særligt begejstret for, og som i 2021 førte til, at XERO opkøbte Planday for næsten 200 millioner euro. En forandring, der har tilføjet Planday nye muskler til at fortsætte vækstrejsen.
”Det er en større udfordring at skalere på tværs af flere lande, end man måske tror. Det er let at opstille en forretningsplan, men det er straks mere udfordrende at gennemføre den. Men med en klar vision og eksterne investorer i ryggen har vi været i stand til at sætte os selv på landkortet," fortæller Anders og tilføjer med et skævt smil: "Men selvfølgelig ikke uden udfordringer."
Ikke bare et administrativt værktøj
I dag oplever vi mangel på arbejdskraft i flere brancher, og effektivisering og optimal brug af den vi har til rådighed, er derfor afgørende. Planday kan her være et brugbart værktøj i fx sundhedsplejen til at frigive tid hos medarbejderne til at fokusere på patienterne fremfor administrative opgaver, hvilket i et større perspektiv er til langt større gavn for det danske samfund.
Derudover hjælper Planday også vagtbaserede virksomheder med at tilegne sig og imødekomme arbejdsmarkedets hurtigt skiftende karakter, den stigende kompleksitet og de øgede forventninger til arbejdsgiver. Planday adresserer den stigende forventning til fleksibilitet, transparens og virksomhedernes grad af digitalisering, som særligt generation Z stiller høje krav til – en generation, der er vokset op i den digitaliserede verden. Mange af de vagtbaserede virksomheder har ofte også mange unge medarbejdere, og en overskuelig og digital platform til at administrere arbejdet kan derfor være med til at tiltrække talentmasse og fastholde god arbejdskraft.
"Kundefokus har været nøglen til vores succes. Jeg tror virkelig, at vi har bidraget til en positiv ændring i den måde, virksomheder samarbejder med deres medarbejdere på, og har givet dem løsningen på mange af deres udfordringer," siger Anders.
Planday ønsker fortsat at optimere virksomheders arbejde og hjælpe dem med at frigive tid til at fokusere på de mere værdiskabende opgaver.
"Optimering har altid været vores fokus og er rygraden i Planday og vores rejse. Vi vokser hele tiden, og jeg er spændt på fremtiden," afslutter Anders.