Sociale medier og lave priser: Sådan finder og vælger indkøberne nye steder at handle online
De professionelle indkøbere har ofte frie hænder til at vælge nye leverandører. Det giver gode muligheder for B2B-virksomheder, der er på jagt efter nye kunder online. Men hvordan sørger du for, at de finder og vælger dig? Det får du svar på her.
Når indkøberne skal handle alt fra kontorstole til printerpapir og industrimaskiner, så kan 4 ud af 10 stort set selv bestemme, hvor de vil handle. Det viser Dansk Erhvervs B2B E-handelsanalyse 2024.
Og når de skal finde en ny leverandør, opfører de sig ofte som det, de også er: almindelige mennesker, der handler online.
Det betyder, at de først og fremmest googler. Faktisk svarer 30 procent af indkøberne, at de brugte en søgemaskine til at finde den seneste netbutik, de har handlet i.
Du skal altså have styr på din SEO og dine annoncer, hvis du vil findes af nye kunder.
Flere bruger sociale medier
Du skal også have styr på dine sociale medier. For Facebook, LinkedIn og Instagram bliver ikke længere kun brugt til fødselsdagshilsner, jobopdateringer og feriebilleder. Det er i stigende grad også kanaler, som indkøbere bruger til at finde nye leverandører.
Pris og hastighed får dig valgt
At blive fundet er én ting. At blive valgt er noget andet. For at blive det, skal du have styr på dine priser. Det er nemlig det første, potentielle kunder kigger efter.
Det er også en rigtig god idé at fremhæve dine leveringsmuligheder og fortælle, hvor hurtigt du kan levere.
Endelig skal din side være nem at finde rundt på. En uoverskuelig webshop er nemlig – efter høje priser – den største dealbreaker for indkøberne.
Vil du vide mere om indkøbernes præferencer, kan du blive meget klogere i Dansk Erhvervs B2B E-handelsanalyse, som du finder ved at logge ind.
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Kontakt


Kommunikation & Presse
Søren Willemoes Poulsen
Kommunikationskonsulent