{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
05. august 2025
Fjernsalg kræver korrekt mærkning
Når forbrugerne køber færdigpakkede fødevarer online, skal de have de samme obligatoriske mærkningsoplysninger, som ved køb i fysiske butikker – dog med undtagelse af holdbarhedsdato og eventuel nedfrysningsdato, som først skal være tilgængelige ved levering.
Mangelfuld eller ukorrekt mærkning online, fx manglende ingredienslister, forkert varebetegnelse eller manglende dansk mærkning, kan føre til, at forbrugeren får en anden vare end forventet.
Kampagnens formål
Da der er tale om kontrol af online salg af fødevarer, vil udgangspunktet være, at der foretages en administrativ kontrol på Fødevarestyrelsens kontor, men visse kontroller kan undtagelsesvist ske fysisk. Fødevarestyrelsen vil i kampagnen kontrollere og vejlede om:
Kampagnen gennemføres med udgangspunkt i Fødevareinformationsforordningen (forordning 1169/2011) og Mærkningsbekendtgørelsen (BEK nr. 1355 af 27/11 2015).
Målgruppe
Kampagnen omfatter virksomheder, der markedsfører fødevarer direkte til den endelige forbruger online. Det inkluderer bl.a.:
· Hovedkontorer i kæder.
· Engrosvirksomheder med produktion af færdigpakkede fødevarer.
· Engrosvirksomheder (lagre og kontorvirksomheder) med import fra tredjelande.
· Engrosvirksomheder (lagre og kontorvirksomheder) med samhandel af fødevarer.
· Importører i detailleddet med mærkningsansvar.
· Detailvirksomheder med produktion af færdigpakkede fødevarer.
· Detailvirksomheder f.eks. kiosker og grønthandlere som påsætter mærkning.
· Dagligvareafdelinger i supermarkeder som er udpeget centralt.
Læs mere om kampagnen og de gældende regler på Fødevarestyrelsens hjemmeside: September- december: Markedsføring på hjemmeside til den endelige forbruger. Korrekt mærkning med obligatoriske mærkningsoplysninger. - Fødevarestyrelsen