{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. maj 2025
De sidste fire år har vi brugt E-handelsanalysens marts-fokusspørgsmål til at blive klogere på forbrugernes adfærd, holdninger, præferencer og forventninger til at købe brugt i netbutikker.
For at du kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag, har vi afdækket disse fire spørgsmål.
Er forbrugerne overhovedet interesserede i at handle brugte varer hos netbutikkerne?
Ja, det er de. Hver femte forbruger handler brugte varer hos netbutikkerne. Og det gælder hver tredje af de forbrugere, der handler online hver uge – og det gør 19 % af danskerne. Der er altså kunder derude.
Hvorfor gør de det?
Den primære grund er, at de kan spare penge. 7 ud af 10 danskere svarer, at det er forventningen om en lavere pris, der får dem til at handle brugt. Du skal altså lokke med en god pris.
Men du skal også huske at italesætte den grønne vinkel. Hver tredje forbruger svarer nemlig, at de gør det for at spare klimaet for en ekstra belastning, og 30 procent gør det for at støtte virksomheder, der tænker i genbrug.
Hvorfor gør det ikke?
8 ud af 10 ikke-købende forbrugere angiver ønsket om at se og vurdere varen fysisk, før de træffer en købsbeslutning, som den primære barriere for at handle brugte varer på nettet. Det er en svær udfordring, men det er ikke desto mindre en, du skal være opmærksom på. Hos Spejder Sport er varerne inddelt i kategorier, der viser hvilken kvalitet de er i, og hvad forbrugerne kan forvente. Det virker, for returraten er på cirka 3 procent.
Flere forbrugere er også bekymrede for, hvilke rettigheder de har i forhold til retur, garanti og reparation. Det er derfor en god idé at gøre det helt tydeligt.
Hvad køber de?
Helt overordnet er det tøj, sko og accessories. Der er dog forskelle på kvinder og mænd og på de forskellige aldersgrupper.
Log ind og hent hele E-handelsanalysen