E-handel
E-handel adskiller sig på nogle områder fra salg fra fysiske butikker. Under dette tema kan du læse om informationsforpligtelser og forbrugernes fortrydelsesret.
Guides i temaet
E-handel: Hvem har ansvaret, hvis pakken bliver væk?
Det sker desværre, at pakker bliver væk. Det kan ske på vej fra dig til din kunde eller fra din kunde retur til dig. I denne guide kan du finde oplysninger om, hvem der har ansvaret for pakken, hvis den bliver væk.
E-handel - informationsforpligtelser
Når du handler med forbrugere på nettet, er der en masse oplysninger, som du skal give forbrugerne inden forbrugernes køb. Denne guide gennemgår de vigtigste oplysningskrav, og hvad konsekvensen er, hvis ikke du får givet oplysningerne rigtigt. Der er tale om oplysninger, der typisk gives i handelsbetingelserne.
E-handel – særlige krav til din hjemmeside
Når du har en hjemmeside, er der nogle elementer, der altid skal være til stede på hjemmesiden. Det kan du læse mere om i denne guide.
Fortrydelsesretten ved fjernsalg – hvordan fungerer den i praksis?
I denne guide kan du læse om fortrydelsesretten for både varer og tjenesteydelser, hvor aftalen er indgået som fjernsalg.
Nyheder om e-handel
Knap hver tredje netbutik forventer, at årets salg i forbindelse med Black Friday bliver mindst 25 procent større end sidste år. Det viser Dansk Erhvervs medlemsundersøgelse, som du kan dykke ned i her.
I dag 08.53
Temu har bidt sig fast – sådan bider du igen9 ud af 10 danskere kender Temu, og 4 ud af 10 har handlet der, viser nye tal fra Dansk Erhverv. Det kalder på politisk handling, der kan skabe fair konkurrence og lige vilkår. Mens du venter på det, kan du gøre flere ting for at tage kampen op mod Temu. Bliv inspireret her.
Kontakt
Handel
Bo Dalsgaard
Fagchef for Forbrugeraftaler og Forbrugerklagesystemer