Velkommen til Dansk Erhvervs nye website. Du vil i en periode nogle steder opleve at blive sendt tilbage til vores gamle site.

E-handel

Hvem har ansvaret, hvis pakken bliver væk?

Det sker desværre, at pakker bliver væk. Det kan ske på vej fra dig til din kunde eller fra din kunde retur til dig. I denne guide kan du finde oplysninger om, hvem der har ansvaret for pakken, hvis den bliver væk.

Guide
Del

Pakken er på vej ud til forbrugeren

Når pakken er på vej ud til forbrugeren, skal der skelnes mellem den situation, hvor forbrugeren vælger en transportør, som du stiller til rådighed, og den situation hvor forbrugeren vælger en helt anden transportør.

Transportør du stiller til rådighed

Ved den meste e-handel er det almindeligt, at du som sælger giver forbrugeren forskellige leveringsmuligheder (for eksempel Post Nord, GLS mv.). I denne situation er det dig, der har ansvaret for pakken helt frem til, at forbrugeren modtager pakken. Hvis den går i stykker eller bliver væk undervejs, kan du derfor ikke kræve betaling, hvis ikke du leverer en ny vare.

Kræver medlemskab

Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Endnu ikke bruger? Opret dig

Andre relaterede guides i temaet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.