Grundkursus i praktisk markedsføringsret
- 
                            Medlemmer0 kr.
 - 
                            Ikke-medlemmer990 kr.
 - 
                            No show gebyr500 kr.
 
Markedsføringsloven er teknologineutral, og reglerne skal derfor overholdes, uanset hvilken medieplatform, der anvendes. Under dette tema kan du finde vejledning til, hvordan du må udforme virksomhedens markedsføring. Bl.a. kan du læse om reglerne for prismarkedsføring, markedsføring på blogs og sociale medier, markedsføring rettet mod børn og unge, samt hvordan du må kontakte forbrugere og andre erhvervsdrivende.
Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.
Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.
Denne pjece giver et overblik over de regler, der gælder, når en virksomhed vil afspille tv, film eller musik offentligt. Pjecen beskriver også, hvem virksomheden skal kontakte i de forskellige situationer.
Med udgangspunkt i Forbrugerombudsmandens vejledning indeholder denne pjece de vigtigste regler for grøn og etisk markedsføring. Pjecen giver også gode råd til, hvordan en virksomhed lovligt kan markedsføre sig. Sidst indeholder pjecen en tjekliste, som virksomheden kan anvende i forbindelse med udformning af en markedsføringskampagne.
Denne pjece beskriver reglerne for elektronisk markedsføring, herunder hvordan erhvervsdrivende indhenter et lovligt samtykke til at kunne markedsføre sig elektronisk. Ligeledes redegør pjecen for i hvilke tilfælde, at den erhvervsdrivende uden samtykke kan markedsføre sig via adresserede reklamebreve sendt med posten.
Denne pjece beskriver reglerne for markedsføring via sociale medier. Pjecen giver dig et overblik over reglerne på området og kan bruges som et supplement til Dansk Erhvervs øvrige rådgivning.
Her kan du benytte vores skabelon til en distributørkontrakt (eneforhandler). Du skal vælge om du er distributør eller leverandør.