Spring til indhold

Markedsføring

Markedsføringsloven er teknologineutral, og reglerne skal derfor overholdes, uanset hvilken medieplatform, der anvendes. Under dette tema kan du finde vejledning til, hvordan du må udforme virksomhedens markedsføring. Bl.a. kan du læse om reglerne for prismarkedsføring, markedsføring på blogs og sociale medier, markedsføring rettet mod børn og unge, samt hvordan du må kontakte forbrugere og andre erhvervsdrivende.

Tema

Guides i temaet

Guide

Hvornår er det spam?

Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.

Guide

Bruger du bloggere i din markedsføring?

Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.

Relaterede Værktøjer

Gode råd om

Gode råd om offentlig visning af tv, film og musik

Denne pjece giver et overblik over de regler, der gælder, når en virksomhed vil afspille tv, film eller musik offentligt. Pjecen beskriver også, hvem virksomheden skal kontakte i de forskellige situationer.

Gode råd om

Gode råd om grøn markedsføring

Med udgangspunkt i Forbrugerombudsmandens vejledning indeholder denne pjece de vigtigste regler for grøn og etisk markedsføring. Pjecen giver også gode råd til, hvordan en virksomhed lovligt kan markedsføre sig. Sidst indeholder pjecen en tjekliste, som virksomheden kan anvende i forbindelse med udformning af en markedsføringskampagne.

Gode råd om

Gode råd om markedsføring - uanmodede henvendelser og spam

Denne pjece beskriver reglerne for elektronisk markedsføring, herunder hvordan erhvervsdrivende indhenter et lovligt samtykke til at kunne markedsføre sig elektronisk. Ligeledes redegør pjecen for i hvilke tilfælde, at den erhvervsdrivende uden samtykke kan markedsføre sig via adresserede reklamebreve sendt med posten.

Gode råd om

Gode råd om markedsføring via sociale medier

Denne pjece beskriver reglerne for markedsføring via sociale medier. Pjecen giver dig et overblik over reglerne på området og kan bruges som et supplement til Dansk Erhvervs øvrige rådgivning.

Kontrakter

Distributørkontrakter

Her kan du benytte vores skabelon til en distributørkontrakt (eneforhandler). Du skal vælge om du er distributør eller leverandør.

Relaterede kurser og events

Kursus

Grundkursus i praktisk markedsføringsret

På dette kursus opnår du kendskab til de væsentligste regler i markedsføringsloven, som du skal kende til, når din virksomhed sælger produkter til forbrugere.
Venteliste
1215 København
Kursus

Grundkursus i praktisk markedsføringsret

På dette kursus opnår du kendskab til de væsentligste regler i markedsføringsloven, som du skal kende til, når din virksomheder sælger produkter til forbrugere.
8230 Åbyhøj
  • Medlemmer
    0 kr.
  • Ikke-medlemmer
    990 kr.
  • No show gebyr
    500 kr.
Ekskl. moms