Bruger du bloggere i din markedsføring?
Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.
Anvendelse af bloggere, video-bloggere eller andre typer af influenter er populært for mange virksomheder, når de ønsker at markedsføre deres produkter eller brande deres virksomhed.
Men sørg for at tjekke om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven, herunder især reglerne om skjult reklame – det er nemlig let at overtræde reglerne.
Hvis de opslag eller videoer, bloggeren skal udarbejde for virksomheden, er reklame efter markedsføringsloven, så skal det tydeligt fremgå, at det er reklame.
Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.
Kontakt
Spørg om lov og ret om markedsføring

Handel
Martin Jørgensen
Advokat & Fagchef for Markedsføringsret
Andre relaterede guides i temaet
Hvornår er det spam?
Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.