Spring til indhold

Bruger du bloggere i din markedsføring?

Tjek her om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven. Det er især let at overtræde reglerne om skjult reklame.

Guide
Gem
Indhold

Anvendelse af bloggere, video-bloggere eller andre typer af influenter er populært for mange virksomheder, når de ønsker at markedsføre deres produkter eller brande deres virksomhed.

Men sørg for at tjekke om dit samarbejde med bloggere mv. er i overensstemmelse med markedsføringsloven, herunder især reglerne om skjult reklame – det er nemlig let at overtræde reglerne.

Hvis de opslag eller videoer, bloggeren skal udarbejde for virksomheden, er reklame efter markedsføringsloven, så skal det tydeligt fremgå, at det er reklame.

Kræver medlemskab

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Kontakt

Spørg om lov og ret om markedsføring

Handel

Martin Jørgensen

Advokat & Fagchef for Markedsføringsret

Andre relaterede guides i temaet

Guide

Hvornår er det spam?

Virksomheder, der markedsfører sig via e-mail, sms og telefonopkald, skal holde skarpt øje med reglerne i markedsføringsloven.