Velkommen til Dansk Erhvervs nye website. Du vil i en periode nogle steder opleve at blive sendt tilbage til vores gamle site.

Salg til virksomheder

Erstatning og produktansvar

Guide til reglerne om erstatning og produktansvar ved salg af mangelfulde varer og misligholdelse af kontrakter.

Guide

Erstatningsansvar opstår typisk som følge af salg af mangelfulde varer og misligholdelse af kontrakter.

Ved salg af mangelfulde varer, kan der også gælde et produktansvar, såfremt den solgte genstand, ikke blot er mangelfuld, men tilmed ødelægger andre af købers genstande.

Herudover kan erstatningsansvar opstår som følge af, at andres personers genstande beskadiges.

Fire grundlæggende betingelser
Der er fire grundlæggende betingelser, der skal være opfyldt, førend et erstatningsansvar kan realiseres, uanset hvilke af ovenstående tre muligheder erstatningsansvaret baseres på.

Kræver medlemskab

Du skal være logget ind for at få adgang til artiklen

Det er kun medlemmer af Dansk Erhverv, der har adgang til vores artikler og værktøjer.

Endnu ikke bruger? Opret dig

Kontakt

Dansk Erhvervs ekspert i erstatning og produktansvar

Handel

Sven Petersen

Erhvervsjuridisk fagchef, advokat, LLM
Medarbejderprofil

Andre relaterede guides i temaet

Der anvendes cookies til at forbedre din oplevelse af websitet. Du accepterer ved at navigere videre. Læs mere om website cookies.