{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
ATA-Carnet ordningen er baseret på en international aftale om at tillade en midlertidig import af varer til et andet land i op til 1 år. Ved midlertidig import forstås, at de varer, som er blevet indført, skal hjemtages til Danmark igen inden gyldighedsfristens udløb.
ATA-Carnet’et accepteres af toldvæsenerne i over 70 lande i Europa, Nordamerika, Asien og Australien.
Se en engelsk udgave af ATA-Carnet brochure
Fordelene ved et carnet
Man undgår at skulle betale told og afgifter i indførsels- og transitlandene, men man undgår også:
• Besværlige toldprocedurer: Ét tolddokument til alle formaliteter
• Sikkerhedsstillelse
• Mange forskellige valutaer
• Ventetid
• Eksport- og importformaliteter i EU
• Ubehagelige overraskelser – omkostningerne ved den midlertidige ind- og udførsel er afholdt inden rejsen
Et carnet er gyldigt i op til ét år og kan anvendes til mange rejser.
Hvilke varer dækker et Carnet?
Praktisk taget alle varer, der ikke kan konsumeres: Computere, lyd- og lysudstyr, kameraer, køretøjer, juveler, beklædningsgenstande, sportsudstyr, musikinstrumenter, værktøj, cirkusdyr, heste m.v.
ATA-Carnet dækker ikke:
• Entreprenørmateriel og andet materiel til bygning, vedligeholdelse eller reparation af bygninger.
• Landbrugsmaskiner der skal bruges til arbejde i udlandet, f.eks. pløjning og høst.
Bemærkninger:
• Varenes/udstyrets identitet skal til enhver tid kunne konstateres.
• Varene/udstyret må ikke sælges, udlejes eller bortgives i indførelseslandet. • Varene/udstyret anført i Carnet'et skal ejes af et firma eller en fysisk og juridisk person med bopæl i Danmark.
Hvordan får man et ATA-Carnet?
Carnet’et udstedes og garanteres i Danmark og Færøerne af Dansk Erhverv – The Danish Chamber of Commerce - og dets lokalkontorer. Derudover er det muligt at ansøge om Carnet’et elektronisk på nettet, hvorefter det ligger klar til afhentning i enten på et af vore kontorer i København, Aarhus, Aalborg, Odense eller Aabenraa. Vi kan herudover sende Carnet’et direkte til jeres adresse.
Ekspeditionstid
Alle ansøgninger der er modtaget inden kl. 12:00, bliver behandlet og sendt samme dag eller det kan afhentes efter kl. 14:00 på et af vore kontorer.
Priser
Prisen på et ATA-Carnet afhænger af værdien af de varer der rejses med. Dansk Erhvervs medlemmer opnår dog 50% på alle Carnet'er. Se priserne her