{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
Bedste nye e-handelsvirksomhed: Autouncle
Juryens begrundelse
I kategorien Bedste nye e-handelsvirksomhed var juryen helt enig om at vinderen var Autouncle. Autouncle har visionen om at gøre det nemt at købe en brugt bil ved at skabe overblik og fjerne uigennemsigtigheden. Brugtbilsportaler har vi haft længe, men Autouncle løfter det til et nyt niveau. Ved hjælp af Data mining kan brugernes således få en anbefaling af hvilken brugt bil, der er et godt køb. Forbrugeren er i højsædet og får det vigtige overblik, som sparer penge og tid. Autouncle har vist, at man ved dygtig PR, SEO optimering og ikke mindst Word of Mouth kan komme meget langt. Det bliver interessant at se hvad der sker, når Autouncle bliver markedsført. Der er tale om en helt ny virksomhed, hvor juryen klart kan se det store potentiale, som Autouncle har – ikke kun i Danmark mens også i det store udland. Som bevis på kvaliteten i de data, som Autouncle stiller til rådighed, er der netop indgået en aftale med vores allesammens SKAT, som bruger det ved vurdering af biler. Vi ønsker Autouncle tillykke med kåringen som bedste nye e-handelsvirksomhed 2013.
_ _ _ _ _ _
Bedste værktøj til e-handel: Miinto
Juryens begrundelse
Der var enighed i Juryen om, at MIINTO har gjort og gør en forskel med hele det set-up, som stilles til rådighed for butikker, der sælger tøj og ønsker at komme på nettet, og som ikke selv vil foretage investeringen. Miinto rammer ligeledes butikker, der allerede er etablerede på nettet, men som ønsker endnu en salgskanal. De mere end 700 tilsluttede butikker vidner om, at værktøjet virker og giver mersalg. Værktøjet består af et tabletbaseret lagerstyringssystem, photoshare med fælles billeddatabase og produktinformationer, shipping med GLS og mulighed for hjælp ved internationale ambitioner. Værktøjerne er samlet set udtryk for et stærkt koncept, som også har vist nogle imponerende vækstrater. Miinto er stadig en forholdsvis ny virksomhed, men som flere i Juryen bemærkede, så ser Miinto ud til at modne hurtigt.
_ _ _ _ _ _
Mobil e-handel og services: Danske Bank
Juryens begrundelse
Danske Bank har lagt en meget ambitiøs, klar og målrettet strategi for deres mobile kontaktpunkter til kunderne. De mobile netbank løsninger er tilpasset alle de forskellige telefon- og tabletplatforme, og de sætter med deres løsninger nye standarder for de services, man får som netbank kunde. Danske Banks mobil løsninger inspirerer ikke blot andre banker, men alle de virksomheder, der etablerer mobile kontaktpunker til deres kunder. Juryen var ikke i tvivl om, at Danske Bank er den virksomhed i Danmark, der mest helhjertet satser på at udvikle deres forretning, med de mobile kontaktpunkter som en central driver. Juryen ønsker Danske Bank et stort tillykke med prisen.
_ _ _ _ _ _
B2B: Brødrene Dahl
Juryens begrundelse
Saint Gobain - Brdr. Dahl har lagt en målrettet og ambitiøs strategi for deres digitale salgskanal til B2B kunderne. De digitale løsninger kobler sig ind kundernes arbejdsprocesser, og effektiviserer kunderens administration og håndtering af materialeindkøbene. E-handelsløsningen er optimeret på alle de nøgle-elementer, der er afgørende for at opnå den bedste kundeoplevelse – lige fra tiden fra bestilling til leverance, til at de har suppleret deres BtB e-handelsløsning, med nogle af de metoder til personalisering af e-handelsforretninger, der ellers kun ses hos de mest avancerede europæiske BtC eShops. Juryen ønsker Saint Gobain – Brdr. Dahl et stort tillykke med prisen.
_ _ _ _ _ _
Cross-border: SmartGuy
Juryens begrundelse
Sidste års hovedvinder af E-handelsprisen fik også en flot 2. plads ved den europæiske finale. SmartGuy kender vinderkursen, og den er de også slået ind på i år.
Smartguy var den eneste nye danske børsnotering i 2012, og det er inspirerende at se, hvordan en dansk netbutik på det svære ”tøj-marked” holder fast i sin strategi og iskoldt eksekverer en nærmest ”sindssyg stærk” ekspansion. Både ved egen etablering og ved opkøb. Smartguy er under sit internationale navn Stylepit på vej til at blive et nyt stort dansk eksporteventyr, der bør være et fyrtårn for andre danske netbutikker med ambitioner. Det er originalt og forretningsmæssigt interessant at fokusere på nye markeder i Østeuropa, der har potentiale til at skabe et stort og indbringende eksporteventyr.
Et velfortjent tillykke til Smartguy.
_ _ _ _ _ _
Vækstprisen: Skatepro
Juryens begrundelse
Skatepro vokser og vil nu gå fra at være bedst og størst i Norden til at blive den førende butik i Europa. Vi tror på dem. Faktisk gav en ”tabt” E-handelspris i 2009 inspirationen til den nye vækststrategi. Den gang fik Skatepro ikke prisen, fordi der manglende en strategi. Det tog Skatepros stifter og ejer Jakob til efterretning, lyttede, lærte og formulerede de principper, der nu kaster en pris af sig. Skatepro holder fast i sine rødder med passion som drivkraft, og det rammer plet hos målgruppen. Så udviklingen er ikke ”held”, som Skatepro selv ydmygt kalder det. Det er godt og målrettet arbejde med fokus på afkast, og en både holdbar og fleksibel model for vækst – også i udlandet. I dag kan vi konstatere, at inspirationen fra 2009 for alvor afspejler sig i resultaterne samt skaber forventning om fortsat vækst.
STORT TILLYKKE TIL SKATEPRO
_ _ _ _ _ _
Årets detalje – bedste design: Flügger
Juryens begrundelse
Hos Flügger er design et strategisk værktøj, der skal give deres kunder ekstraordinære oplevelser. Ikke én, men flere designdetaljer får kunderne til at interagere med, og omtale Flügger, som løfter både salget og spreder budskabet til flere. Flügger har gennem de seneste 3 år lanceret flere innovative løsninger, fx farvevælgeren, farveguide, mobil app og deres digitale magasin, der alle har opnået international anerkendelse. Senest er Tapetvælgeren kommet til med gennemtænkte detaljer, der bryder med den konventionelle måde kunderne finder frem til et produkt på. Tapetvælgeren er nyskabende, imageskabende og har øget salget af tapetprøver med 25 %.
_ _ _ _ _ _
Omni-channel: Matas
Juryens begrundelse
Matas har gennem deres omni-channel strategi skabt en effektfuld kobling mellem såvel digitale som analoge salgskanaler, og virksomheden udviser stor forståelse for at udnytte de forskellige kanalers forcer. Strategien og løsningen er gennemtænkt og kombineret med den eminente implementering, er det lykkedes Matas at løfte hele virksomhedens performance. Omni-channel effekten ses tydeligt på bundlinien og på kundernes tilfredshed. Matas er en sand Omni-channel virksomhed. Matas er best in class.
_ _ _ _ _ _
B2C: Unisport
Juryens begrundelse
Unisport vinder årets B2C-pris, fordi de som både en webshop og et medie har vist vejen til brugernes hjerte og pengepung. Unisport brænder for FODBOLD og giver fans og spillere fodboldoplevelser. De har leveret flotte vækstrater og økonomiske resultater de senere år. De formår at tjene penge på at videreudvikle deres kerneforretning, så deres nyeste tiltag har altid kunderne og fodboldoplevelser i centrum.”Ved ikke at fokusere på salg – skaber vi rigtig mange salg”, som Unisport selv formulerede det i præsentationen for juryen. Unisport betragter ikke brugerne i deres community som kunder - men som relationer og venner, hvor Facebook fans blandt andet bliver udfordret i FIFA. Adspurgt vil 78 % af kunderne på det kraftigste anbefale Unisport til andre. De er i gang med at ekspandere globalt, har et SE, NO og dotCOM site og er ved at åbne i Finland og Holland. Brugerne kan tjekke fodboldstøvlerne og pasformen gennem avanceret 3D scanninger af pasform og vælger du at købe produktet, kan du for kr. 99,- få leveret inden for 3 timer. Unisport leverer unikt indhold på deres WebTV platform, laver mere end 50 kampagne sites om året og skaber mange unikke fodbold events online såvel som offline, hvor de hele tiden udvikler relationerne/venskabet med deres kunder. Juryen mener, at de fleste andre e-handlere med fordel kan efterligne Unisports tilgang til forretning og omfavnelse af kunderne med en fantastisk ”content” platform. At vinde B2C kategorien kræver en 360 graders forståelse af kunderne, og det må man sige, at Unisport lever op til.
_ _ _ _ _ _
Bedste marketing kampagne: Miinto
Juryens begrundelse
Miinto vinder prisen Bedste marketing kampagne for deres kampagne ”Celebs talk Fashion” . Her fortæller to nye kendte hver måned om deres klædeskab og forhold til mode. Juryen lægger vægt på, at Miinto har skabt en kampagne, der løber over 12 måneder, skaber indhold som den primære målgruppe kvinder 25-36 år elsker, og som har mange afledte effekter
_ _ _ _ _ _
Brugernes favorit: Nicehair.dk
Paso Research's testpanels begrundelser
”Det er nemt at navigere og siderne er behagelige at se på uden forstyrrende elementer.”
”Den gav den bedste oversigtsmenu, øverst.”
”Sortering på mærker. Tilbud på forsiden”
”Godt udvalg kombineret med god overskuelighed.”
”En overskuelig side og med gode tilbud... Emnerne er delt godt op, så man ikke blir forvirret og nemt og hurtigt kan finde det man søger”
_ _ _ _ _ _
E-handelsprisen Guld: Unisport
Juryens begrundelse
E-handelsprisen 2013 tildeles den bedste blandt vinderne i alle kategorierne. Dvs. at det er vinderen af vinderne. Vinderen af E-handelsprisen Guld går direkte videre til European E-commerce Awards i Barcelona den 3. juni 2013. Vinderen af E-handelsprisen 2013 er nået hertil, fordi de bør være rollemodel for alle andre e-handlere, og vi er sikre på at andre kan lære en ting eller to. Virksomheden er konstant i udvikling, og den har leveret flotte vækstrater og økonomiske resultater år for år. Virksomheden har mere end 40 medarbejdere, er direkte repræsenteret i 4 lande og sælger tillige internationalt fra et dotCom site. Mere end 40 % af omsætningen kommer fra nye markeder.De har mere end 12.000 produkter. De har over 75.000 fans på Facebook og deres webTV platform har mindst 300.000 visninger pr. måned. De vækstede forretningen med 45 % sidste år, og formår fortsat at tjene penge. Virksomheden er en sand succeshistorie og er et godt forbillede for mange iværksættere så vel som for etablerede detailhandlere. Specielt deres fokus på at producerer relevant indhold til målgruppen – ikke for at sælge, men for at udbrede viden og passion til deres ”venner”, er unik. De laver deres egen størrelses guider, fordi leverandørenes ikke lever op til deres egen høje standard. Hele juryen og den danske e-handelsbranche ønsker denne virksomhed held og lykke. Og vi glæder os især til at se virksomheden som Europas førende webshop og leverandør af indhold om fodbold.