Vinderne af E-handelsprisen 2015

⇐ Til overblikket over tidligere vindere

I år 2015 løb SkatePro med sejren Bedste cross border-virksomhed og den ultimative pris E-handelsprisen Guld, som tildeles den bedste blandt vinderne i alle kategorierne.
I nedenstående kan du læse juryens ord om alle vinderne.

Bedste B2C-virksomhed over 30 mio.: Coop.dk

Begrundelse
COOP vinder fordi de har redefineret hele deres forretningsmodel ved at gå fra få varer i mange kategorier til at blive en mindre familie med syv specialbutikker.
De har skabt en ambitiøs og innovativ onlinestrategi som udfordrer den traditionelle tankegang om et varehus på nettet.
De har foretaget drastiske og modige valg med stor opbakning fra organisationen, og investeringerne er først lige startet.
Den nye forretningsmodel har givet COOP et flot løft i indtjeningen, og væksten kommer fra tilfredse kunder, der handler mere i alle kanaler.
COOP fortjener denne pris for at udfordre deres egen branche, deres kvantespring i indtjeningen og ikke mindst for deres fremtidsplaner med fokus på omni-channel.

2. plads: SkatePro
3. plads: Matas

_ _ _ _ _ _

Bedste B2C-virksomhed under 30 mio. kr.: GrowingFeet

image65ebk.png

Begrundelse
Danmarks største børneskobutik Growingfeet har gennem solidt købmandskab, ekseptionel kundeservice og innovative løsninger, formået at vokse støt på et særdeles konkurrencepræget marked med store nationale og internationale spillere.Growingfeet er således en gazellevirksomhed i 2015.
Bag Growingsfeets succes ligger deres forståelse af kunderne, og at børnesko er en høj involveringsprodukt, der kræver kvalificerede råd og vejledning. At growingfeet kan løse denne komplekse indkøbsadfærd beviser, at netbutikker sagtens kan give kvalificerede råd og det gør Growingfeet til et seriøst alternativ til den traditionelle børneskosbutik både i Danmark og i udlandet.

2. plads: The Cloak Room
3. plads: ShopUSA

_ _ _ _ _ _

Bedste B2B-virksomhed: LaserTryk.dk

imagevfjvh.png

Begrundelse
I et ekstremt stærkt felt stikker Lasertryk næsen frem med en skarp profil og strategi, der har gjort det traditionelle trykkeri online. Det er sket med fokus på e-købmandsskab, der har givet fordele for kunderne og en løbende optimering af forretningen, som har givet utrolig flotte resultater. Der er ekspanderet til flere lande med flotte vækstrater, samtidig med at der er genereret overskud, så Lasertryk kan fortsætte med at være innovative og introducere nye spændende produkter. Vi er imponeret over gejsten og de flotte resultater.

2. plads: AO Johansen
3. plads: DLG

_ _ _ _ _ _

Bedste nye e-handelsvirksomhed: Odendo (tidl. TeamAuction)

imageyf5q.png

Begrundelse
Årets vinder har haft et usædvanligt godt øje for at skabe en ny og skalerbar forretning, hvor der samtidigt er mulighed for at have banen for sig selv.
Odendo er kommet hurtigt ud af starthullerne og har skabt en flot løsning med flere interessenter i form af mange sportsklubber samt diverse velgørenhedsorganisationer. Dette omfatter virksomheder, der hellere vil sponsere med varer og tjenester end blot at give kontanter, og en masse forbrugere, som ønsker gode deals, hvor de samtidigt kan støtte et godt formål.
At Odendo nu også satser internationalt gør at juryen ser meget frem til at følge årets vinder de kommende år.

2. plads: Luxplus
3. plads: Washa

_ _ _ _ _ _

Bedste omni-channel-virksomhed: SPORTMASTER

imageiux.png

Begrundelse
SPORTMASTER har præsteret af komme fra 0 i 2013 til ægte omnichannel på 2 år.
SPORTMASTER beviser, at en etableret kæde med fysiske butikker kan opnå imponerende resultater, hvis blot man opererer på de forskellige kanalers betingelser.
SPORTMASTER har opnået flotte resultater, fordi de har forstået, at omnichannel ikke blot handler om at udvikle online adgang til kunderne, men at skabe et nyt syn på kunderne for alle i kædens butikker, hvor alle forstår, at de mange kanaler hjælper og fremmer det samlede resultat for SPORTMASTER som virksomhed.

2. plads: Bolia
3. plads: AO Johansen

_ _ _ _ _ _

Bedste mobile e-handelsløsning: EasyPark

imageghmkl.png

Begrundelse
Easypark er meget mere end blot din parkeringsapp på din smartphone. Easypark har gjort en målrettet og ihærdig indsats med at indsamle data og stille disse data til rådighed for alle, der gerne vil have adgang til dem.
Easypark har med en dækning på 96% i Danmark og med udbredelse i 9 andre lande i EU en ambition om, at du som kunde ikke skal køre fra A til B men fra A til P. Der er store ambitioner i EasyPark og juryen er imponeret over den flotte vækst og udvikling.

2. plads: Mobile Pay Business
3. plads: DBA

_ _ _ _ _ _

Bedste cross border-virksomhed: SkatePro

image844he.png

Begrundelse
SkatePro vinder, fordi de stadig formår at vækste og erobre nye lande med passionen som drivkraft. SkatePro vandt E-handelsprisens vækstpris i 2013, og der er bestemt ikke mindre fart på nu.
Deres markeder rundt om i Europa står for en større og større andel af omsætningen, og de har etableret en fornuftig og rentabel model til at gå ind i et nyt land. SkatePro siger selv: ’ Vores kunder er grænseløse, så det skal vi også være’, og det præsterer SkatePro at være på fornemste vis.
SkatePro skal anerkendes for at kærlighed til kunderne, deres imponerende vækst i udlandet og deres gåpåmod til at vinde nye lande i et konkurrencepræget marked.

2. plads: Bolia
3. plads: JYSK

_ _ _ _ _ _ 

Bedste re-design af webshop: Inspiration

imagez36bf.png

Begrundelse
”Det er blevet meget nemmere at være mand på Inspiration.dk”, sådan lød det fra et jurymedlem. For med det nye design er det lykkedes inspiration at gå fra den traditionelle isenkræmmer til en moderne livsstilsbutik, der har kunderne i centrum.
Med det nye design går Inspiration væk fra pris og tilbud til den gode shopping oplevelse, der understøtter deres overordnede forretningsstrategi. Inspiration.dk viser produkterne innovativt fx i bordopdækninger, i inspirations universeret med plusbannere og i Collections, som kunderne selv skaber.Innovationen er med til at give det nye Inspiration.dk flotte vækstrater.
Inspiration lever med det nye design op til deres eget navn ved at inspirere deres kunder.

2. plads: Coolshop
3. plads: Boxer TV

_ _ _ _ _ _

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverendører: Stibo Systems for IC Group

image4z1jw.png

Begrundelse
Stibo A/S er grundlagt i 1794 og helt sikkert den ældste deltager ved e-handelsprisen.
Stibo Systems imponerer med en referenceliste med de allerstørste internationale brands og med casen IC Group understreger de, hvorfor succesen er stor.
Løsningen STEP vidner om professionalisme, effektivitet og et produkt, der gør en forskel hos IC Group for deres 3 store modebrands. Alt indhold, arbejdsprocesser, sprog, billeder, design tegninger, kataloger og meget mere, styres fra én platform og alt kan publiceres, hvor det passer.
Juryen er meget imponeret.

2. plads: Hesehus - for wupti.com
3. plads: Vertica - for Peter Justesen

_ _ _ _ _ _

Brancheprisen 2015, Oplevelsesøkonomien: Smukfest

imageniau.png

Begrundelse
Vinderen af dette års branchepris er en veteran med en enorm evne til fornyelse.
Med det forpligtende navn SMUK FEST er det lykkedes at skabe en smuk løsning, hvor man hele tiden jagter det nyeste nye inden for det digitale.
På festivalen kommer mere end 60.000 gæster til en stor og hyggelig fest. Alle har armbånd og for en stor dels vedkommende kommer omsætningen på festivalen fra NFC chippen som er købt i SMUKFEST’s webshop.
SMUK FEST går all in, er frontrunners og skaber en stor oplevelse for alle deres mange gæster. SMUKFEST vinder fordi SMUKFEST tør!

2. plads: Bownty
3. plads: FCK

_ _ _ _ _ _

Brugernes Favorit: Cykelpartner.dk

imageian9g.png

_ _ _ _ _ _

E-handelsprisen Guld: SkatePro

image0n3sq.png

Begrundelse
Årets guldvinder er en virksomhed, som repræsenterer alt det bedste i e-handel – passion for produkterne, fokus på kunderne og et mindset om grænseløs vækst.
Virksomheden fejrer store sejre ikke mindst i udlandet, og de vækster i vid udstrækning organisk med en sund økonomi. Deres kunder i mange lande står for en stadig større andel af omsætningen, baseret på deres egen fornuftige og rentable model til at gå ind i et nyt land.
Som aftenens guldvinder selv siger: ”Vores kunder er grænseløse, så det skal vi også være”, og det motto lever de op til med stor eksport, ansatte fra 12 forskellige nationer, og store planer for fremtiden.
Sidst vi så virksomheden her på scenen var i 2013, da de vandt E-handelsprisens vækstpris, og væksten har nu ført til, at de i aften kåres som årets Guldvinder for deres kærlighed til kunderne, deres imponerende vækst i udlandet og deres gåpåmod til at vinde nye lande i et konkurrencepræget marked.

E-handelsprisen Guld går til… SKATEPRO!

⇐ Til overblikket over tidligere vindere

 

Kontakt

Digital Handel

Mathilde Møller

Konsulent
Digital Handel

Carsten Rose Lundberg

Branchedirektør for digital handel
Medarbejderprofil