; ;

Vinderne af E-handelsprisen 2017

⇐ Til overblikket over tidligere vindere

I år 2017 løb Winefamly med sejren i kategorien Bedste B2C-virksomhed med online omsætning op til 30 mio kr. og den ultimative pris E-handelsprisen Guld, som tildeles den bedste blandt vinderne i alle kategorierne.

image5jeu.png

I nedenstående kan du læse juryens ord om alle vinderne.

Guldprisen WINEFAMLY
Begrundelse
Årets guldvinder har på fornem vis udnyttet de digitale muligheder og skabt en virksomhed, der imponerer med flotte tal og innovative løsninger.
Forretningsideen er simpel og god. Mellemmanden er skåret væk, prisen er i bund og servicen er i top. Krydret med passion og viden fra det dedikerede team er det opskriften på succes. 
Juryen roser årets vinder for at satse stort, involvere brugerne og levere imponerende resultater fra dag 1. Deres næse for den gode forretning har givet stor vækst i Danmark, og de er godt på vej til at indtage nye markeder.
Vinderen høster også stor anerkendelse for ikke at hælde gammel vin på nye flasker, men derimod nytænke en traditionel branche til gavn for både leverandør, virksomhed og de mange medlemmer.

Årets vinder er en sprudlende iværksætterfamilie. Vinderen af årets Guldpris: Winefamly

_ _ _ _ _ _

Årets E-ner: Sinful

_ _ _ _ _ _

Bedste B2C-virksomhed med onlineomsætning op til 30 mio. kr.

3: Toogoodtogo
2: Rito
1: Winefamly

Begrundelse
Winefamly har med innovative løsninger fornyet en traditionel branche til fordel for forbrugerne og virksomheden selv. Opskriften er god vin på nye flasker, der sikrer forbrugeren lave priser og Winefamly flot indtjening fra medlemmerne. Winefamly imponerer samtidig med stærk brug af data og høj burgerinvolvering. Skål og stort tillykke til Winefamly.  

_ _ _ _ _ _

Bedste B2C e-handelsvirksomhed med omsætning over 30 mio. kr.

3: Unisport
2: Bolia.com
1: Skatepro

Begrundelse
Det handler ganske enkelt om gennemført godt købmandskab for Skatepro, der i sig selv er blevet et brand. Det gode købmandskab kommer blandt andet til udtryk ved, at der optimeres helt vildt på SEO og SEM, så der hentes mange flere kunder via organiske søgninger end tidligere. Skatepro arbejder med intelligent prissætning, så konkurrenternes prissætning overvåges, men ikke følges bevidstløs. Resultatet er et stigende dækningsbidrag. Med vanlig jysk underdrivelse bruger man selvfølgelig Big Data, man har styr på gennemsnitlig levetid for kunderne, laver personligt tilpassede tilbud og meget, meget mere. Det ruller for suveræne Skatepro.

_ _ _ _ _ _

Bedste B2B e-handelsvirksomhed med omsætning op til 100 mio. kr.

3: AccuRanker
2: Dacapo
1: Ageras

Begrundelse
Ageras har rokket ved både advokat- og revisorbranchen og skabt en forretning, der på ganske kort tid har leveret imponerende tal. 2016-omsætningen var på 6,2 mio. Euro, og virksomheden har allerede 100.000 brugere fordelt på fem lande. Kundeservicen er lige så veludført som ideen, og 8 ud 10 brugere finder deres advokat eller revisor gennem Ageras. Virksomheden, der på fem år er vokset fra to til 100 medarbejdere, lykkes også med at sikre forudbetaling og et imponerende gensalg i en svær branche.

_ _ _ _ _ _

Bedste B2B e-handelsvirksomhed med omsætning over 100 mio. kr.

3: LaserTryk.dk
2: LEGO Systems A/S
1: Brødrene Dahl

Begrundelse
Brødrene Dahl er i konstant udvikling og rykker endnu en gang barren for, hvad e-handelsvirksomheder kan. Brødrene Dahl opsamler data i alle berøringsflader, og den viden bruges konstruktivt for både kunden og for Dahl selv. Virksomhedens modige og visionære arbejde med blandt andet data er en inspiration for konkurrenter og andre virksomheder, der vil skabe imponerende resultater og kundeoplevelser. Brødrene Dahl fortjener sejren i et skarpt felt.  

_ _ _ _ _ _

Bedste nye e-handelsvirksomhed

3: Washa
2: Winefamly  
1: Barberklingen

Begrundelse
Barberklingen har med kvalitetsprodukter og iværksætterild som våben taget kampen op mod internationale giganter. De imponerende væksttal viser, at produkterne, konceptet og forretningen er knivskarpe. Det får juryen til at klappe og konkurrenternes hår til at rejse sig. Stort tillykke til Barberklingen.

_ _ _ _ _ _

Brancheprisen: Fashion

3: Americandreams
2: Luksusbaby
1: Rezet Store

Begrundelse
Sneaker-fanatikerne fra Rezet Store har med nytænkende metoder og en skarp strategi med fokus på events og sociale medier sparket døren ind til en vanskelig målgruppe. Det skaber resultater og super engagerede kunder, der ligefrem kæmper om at få lov til at købe varerne til fuld pris. Rezet Store har i den grad sat et aftryk, og konkurrenterne må følge i fodsporene på virksomheden, der imponerer på web og i de fysiske butikker. Tillykke til Rezet Store.

_ _ _ _ _ _

Bedste eksportcase

3: Unisport
2: Skatepro
1: Airtame

Begrundelse
Højtflyvende Airtame har med et spændende produkt skabt en eksportsucces, der især imponerer på det amerikanske marked. Den unge virksomhed har i dag solgt mere end 50.000 enheder og forventer en omsætning på 50 mio. Kr. I 2017. Det skyldes ikke mindst en høj grad af genkøb og en smart brug af Facebook. Airtame fortjener også ros for deres internationale arbejdsmiljø og målrettede procesautomatiseringer, der sikrer skarp marketing og yderligere eksportsucces.

_ _ _ _ _ _

Bedste e-handelscase – webbureau og andre leverandører

3: Klean med casen Simplygo
2: WakeupData med casen Kaufmann
1: Vertica og Magnetix for Brdr. Dahl

Begrundelse
Alle snakker om big data – meget få bruger det ligeså effektivt og strategisk som Brødrene Dahl, der i samarbejde med Vertica og Magnetix har skabt en state of the art kundeoplevelse. De er helt fremme i udviklingsprocessen og bruger nye systemer på en modig, visionær og inspirerende måde, der skaber imponerende resultater i en benhård branche. Samarbejdet mellem Vertica, Magnetix og Brødrene Dahl emmer af store tanker, der bliver ført ud i livet. Derfor fortjener de sejren.

_ _ _ _ _ _ 

Bedste omnichannel-virksomhed

3: Telenor
2: Sportmaster
1: Bolia.com

Begrundelse
Bolia.com er født omnichannel, og det mærkes. Ikke mindst af kunderne, som får den gode oplevelse på tværs af kanalerne, uanset om det er i butikken, på nettet via pc eller på mobilen. Hjemmeside og butikker skaber det samme "Look N' Feel", så Bolia.com er altid den samme, også i udlandet. Det er kort sagt en "seamless" kundeoplevelse, hvor Bolia.com såvel fysisk, som på nettet og i butikken bruger teknologien til et effektivt og serviceorienteret salg og den senere opfølgning. Derfor går Omni-channel-prisen i år til Bolia.com. 

_ _ _ _ _ _ 

Bedste digitale kampagne

3: B&O Play
2: Ejner Hessel
1: Inspiration

Begrundelse
Inspiration har nytænkt den traditionelle markedsføring i branchen. Strategien er skarp og vel-eksekveret og brugen af nye medieplatforme har skabt høj return of investment og vundet gamle kunder tilbage. Det er en inspirerende og flot løsning, som sikrer Inspiration sejren.

_ _ _ _ _ _

Brugernes favorit

3: Coop.dk Shopping
2: Cykelpartner
1: Unisport

⇐ Til overblikket over tidligere vindere