; ;

Vindere af E-handelsprisen 2018

⇐ Til overblikket over tidligere vindere

I år 2018 løb nemlig.com med sejren i kategorien Bedste B2C-virksomhed med en online omsætning over 50 mio. kr. De hev samtidig den ultimative pris, Guldprisen 2018, med hjem, som tildeles den bedste blandt vinderne i alle kategorierne.

I nedenstående kan du læse juryens ord om alle vinderne.

Guldprisen 2018 
Begrundelse
Årets guldvinder har efterhånden flere år på bagen, men er stadig både sulten og frisk. Væksten buldrer af sted, og der bliver konstant præsenteret nye lækre produkter og løsninger, som gør dagligdagen lettere for forbrugerne.

Juryen roser årets guldvinder for at turde tage en chance og sætte strøm til en branche, der er præget af benhård konkurrence.

Med tiden er årets guldvinder blevet en magtfaktor i dansk detailhandel, der takket være visioner, innovative tekniske løsninger og en imponerende logistik både inspirerer kunder og konkurrenter.

Vinderen af Guldprisen 2018: nemlig.com 

_ _ _ _ _ _

Årets E-ner: Watery.dk

_ _ _ _ _ _

Bedste App

1.plads: Easypark

Begrundelse
Easypark har med en enkel og elegant app gjort sig selv uundværlig for bilister, der ikke vil bøvle med parkering og betaling. Virksomheden imponerer juryen med flot vækst, en super kundeservice og tekniske løsninger, der kan give virksomheden en global førerposition og skabe succes på udenlandske parkeringspladser.

  1. plads: MobilePay
  2. plads: TooGoodToGo

_ _ _ _ _ _

Bedste nye e-handelsvirksomhed

1.plads: TooGoodToGo

Begrundelse
TooGoodToGo har med missionen om at mindske madspild skabt en international succes, der rammer tidsånden 100 %. TooGoodToGos succesopskrift består blandt andet af flotte tal, ambitiøse vækststrategier og en lovende eksport, der får jurymedlemmerne til at klappe i hænderne. Det er too good og derfor er TooGoodToGo Årets nye E-handelsvirksomhed.  

  1. Plads: Happy Helper
  2. Plads: Apopro

_ _ _ _ _ _

Bedste Omni-channel virksomhed

1.plads: Brødrene Dahl

Begrundelse
Brødrene Dahl har igen hævet barren for, hvordan danske virksomheder kan bruge data. Virksomhedens strategiske og visionære brug af data og nye teknologier skaber en personlig og gennemtænkt oplevelse, som sikrer nye og tilfredse kunder i en benhård branche. Brødrene Dahl er kort sagt en unik virksomhed, der imponerer juryen og inspirerer konkurrenterne. Derfor vinder de prisen som Årets Bedste Omni-channel-virksomhed.

  1. Sportsmaster
  2. Bog&Idé

_ _ _ _ _ _

Bedste e-handelsværktøj

1.plads: Agillic.

Begrundelse
Agillic belønnes for at have skabt en elegant og effektiv platform, som med pragmatiske og smarte løsninger gør livet lettere for virksomheder, der vil styrke den personlige kontakt med forbrugerne. Virksomhedens løsninger er ifølge juryen i international klasse, og potentialet er enormt både i Danmark og resten af verden. Det er derfor helt fortjent, at Agilic nu kan fejre en flot børsnotering med titlen som Årets Bedste E-handelsværktøj.

  1. Raptor
  2. WakeUpData

_ _ _ _ _ _

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 50 mio. kr.

1.plads: nemlig.com

Begrundelse
nemlig.com har med mod og visioner sat strøm til den danske dagligvarebranche og krydrer flot vækst med glade kunder. Juryen roser nemlig.com for at levere en digital oplevelse med personaliserede sortimenter, indkøbslister og opskrifter, der inspirerer forbrugerne til at handle i  en dagligvarebutik, som aldrig lukker. Nemlig.com gør kort sagt dagligdagen nemmere for forbrugerne, og derfor kan den digitale dagligvaregigant nu putte en E-handelspris i kurven.

  1. Sinful
  2. Whiteaway

_ _ _ _ _ _

Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører

1.plads: Venue Manager & shop.agf.dk

Begrundelse
Venue Manager og AGF har skabt en succesfuld platform, hvor køb af oplevelser, serviceydelser og fysiske produkter spiller sammen som et ægte vinderhold. Taktikken har sikret ny viden om fanbasen, givet 12% flere tilskuere og øget salget af merchandise markant. Samtidig har det frigjort spillere på administrationsbænken, som nu nemmere kan holde styr på sponsorer og fanbase. Samspillet mellem Venue Manager og AGF er en vinder værdig, og derfor kan de tilføje en E-handelspris til pokalskabet.

  1. Vertica & hoka.dk (Hørkram)
  2. esoft A/S og esoft connect (danbolig)

_ _ _ _ _ _

Bedste Eksportcase

1.plads: Sinful

Begrundelse
Sinful har efter flere år med imponerede vækst i Danmark kastet sig over nye markeder. Det er -sagt på jysk – gået godt, og 45 % af omsætningen kommer allerede fra udenlandske kunder. Det skyldes ikke mindst en knivskarp strategi og teknisk snilde, der gør udrulningen af nye sites forholdsvis nem og hurtig. Juryen roser særligt Sinfuls arbejde med at udvikle egne produkter og for at bruge T-mall til at komme i seng med kineserne. Sinfuls eksporteventyr kan blive langt og lykkeligt – vi hepper og støtter med en E-handelspris.

  1. Jysk
  2. Velux

_ _ _ _ _ _

Bedste B2B-virksomhed

1.plads: Danfoss

Begrundelse
Danfoss har ifølge juryen skabt en helt unik platform, der lader B2B-kunderne vælge mellem 600,000 varenumre og sammensætte over 100 mio. vare-kombinationer. Løsningen er uhyre kompleks og indebærer blandt andet 4 ERP-systemer og 28 sprog. Den tekniske innovation og ikke mindst udførelsen fik jurymedlemmerne til at klappe i hænderne og tabe kæben. Derfor er det fuldt fortjent, at Danfoss løfter prisen som Årets Bedste B2B-virksomhed.

  1. DLG
  2. Brødrene Dahl

_ _ _ _ _ _

Bedste B2C-virksomhed med online omsætning under 50 mio. kr.

1.plads: Goodiebox

Begrundelse
Goodiebox er ifølge juryen et skoleeksempel på, hvordan en digital virksomhed skal drives. Den unge virksomhed har godt fat i den svære målgruppe, kundeservicen er i top og konceptet er skalerbart. Juryen roser også Goodiebox for at bruge kundedialog og data til at skabe egne produkter, der knytter kunderne tættere til virksomheden. Virksomheden er kort sagt fyldt med gode sager og en fortjent vinder af en E-handelspris.

  1. Barberklingen
  2. Rito

_ _ _ _ _ _

Bedste abonnementsløsning

1.plads: Barberklingen

Begrundelse
Antallet af glatbarberede og tilfredse kunder hos Barberklingen vokser hver måned. Det skyldes ikke mindst de lækre produkter og den knivskarpe abonnementsløsning, som får juryen til at klappe i hænderne. Den unge virksomhed får også ros for arbejdet med private label-produkter og håndskrevne sedler, der gør abonnementsløsningen personlig. Det er skarpt! Tillykke med prisen til Barberklingen.

  1. Årstiderne
  2. Goodiebox

_ _ _ _ _ _

Brugernes Favorit: Kids-world 

⇐ Til overblikket over tidligere vindere