{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}} ({{f.results}})
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{Description}}
Digital Handel har fokus på bæredygtighed i alle led af e-handel. Nye handelsmønstre rejser spørgsmål om bæredygtighed i e-handel. Produktion, salg og distribution sker på tværs af kloden, så der er behov for løbende tilpasning eller udvikling af løsninger, som sikrer e-handel en globale fremdrift uden at belaste klima, ressourcer eller helbred.
Nye handelsmønstre rejser spørgsmålet om bæredygtighed i e-handel med et ressourceforbrug, der giver nye påvirkninger af miljøet, end den traditionelle handel i fysiske butikker. Produktion, salg og distribution af varerne sker på tværs af hele kloden, så der er behov for løbende at tilpasse eller udvikle de løsninger, der sikrer e-handlen sin globale fremdrift uden at belaste klima, ressourcer eller helbred hos aftagerne.
Den stigende digitalisering åbner for ændrede handelsmønstre, der har et andet ressourceforbrug og giver nye påvirkninger af miljøet, end den traditionelle handel i fysiske butikker. Distributionen er anderledes, varerne produceres under forskellige kvalitetskrav, der er direkte handel mellem forbruger og virksomheder på den anden side af kloden, og det kræver bl.a. mere emballage.
Nøgleordet i både klimadebat og FNs verdensmål er bæredygtighed, så der er behov for løbende at tilpasse eller udvikle de løsninger, der sikrer e-handlen sin globale fremdrift uden at belaste klima, ressourcer eller helbred hos aftagerne.
E-handel ændrer grundlæggende strukturer i detailhandlen, både hvad angår adgang varer fra andre lande og distributionen ud til slutbrugeren
Digital Handel bidrager til den politiske dialog / tiltag omkring bæredygtighed