Medier & Kreative Erhverv

Medier og kreative erhverv tæller mange forskellige brancher. Men begge steder er man drevet af en ambition om at skabe innovative og nye løsninger og produkter – der skaber værdi og sammenhængskraft i vores samfund.

Medier og kreative erhverv skal selvfølgelig ses som en aktiv del af Danmarks erhvervspolitik. Derfor skal brancherne have så gode vækstbetingelser som muligt. Medier og kreative erhverv skal derfor have et tydeligt mandat de steder, hvor væksten støttes fra offentlig side, dvs. i de statslige vækst- og innovationsfonde; i regeringsdrevne eksportfremstød; i erhvervsfremmesystemet m.v.

Det betyder også, at vi arbejder for at lempe de barrierer og byrder, som virksomheder indenfor medier og kreative erhverv kan støde på i deres vækstrejse. I Dansk Erhverv mener vi, at vi ikke har råd til at lade være.  

Nyheder

SENESTE NYT OM MEDIER & KREATIVE ERHVERV

Se flere nyheder

Dansk Erhverv Magasinet 03 | 2024

TÆT PÅ: Nordens største koncertbegivenhed

3000 MENNESKER. Så mange var på arbejde i Parken for at få danmarkshistoriens største koncertbegivenhed til at gå op i en højere enhed. For her spillede det danske rockband The Minds of 99 tre koncerter i træk i et fyldt Parken. Det har en dansk artist eller band aldrig gjort før.

Kulturel og kreativ handlekraft

Dansk Erhverv præsenterer 18 initiativer, der skal styrke kulturforretningen i Danmark

Dansk Erhverv er et kulturelt kraftcenter, der samler store dele af kulturlivet, de kreative erhverv, landets medievirksomheder og mange kulturforeninger. Til sammen udgør de et betydeligt og værdifuldt aktiv for Danmark, der både skaber sammenhængskraft og bidrager til samfundsøkonomien.

Dansk Musikomsætning 2021

pdf

Download

Søg i Medier & Kreative Erhverv

Kontakt

Finans, Medier & Kreative Erhverv

Ulla Rønberg

Chefkonsulent
Medarbejderprofil
Finans, Medier & Kreative Erhverv

Sune Jensen

Fagchef for Medier
Rådgivning, Rekruttering & Finans; Medier & Kreative Erhverv

Louise Riisgaard

Branchedirektør
Medarbejderprofil