{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
15. januar 2015
BT skrev efter julen 2014:
”Behold gaven og få pengene retur”.” Hvis der er returret på gaven, har du krav på at få udbetalt forskellen mellem købsprisen og den aktuelle pris - uden du behøves at bytte gaven.”
Et medlem spurgte, om det var korrekt, at kunden har krav på at få udbetalt forskellen mellem den pris, varen er købt til og udsalgsprisen – hvis varen sættes ned i pris inden for fortrydelsesfristen på 14 dage.
Nej, helt så enkelt er det ikke. Har man købt en vare i en netbutik, kan man fortryde købet. I så fald må køberen give meddelelse om sin fortrydelse til sælgeren inden 14 dage og derefter returnere varen. Hvis butikken ikke tilbyder ”fri retur”, skal kunden betale for at returnere varen.
Kunden kan selvfølgelig samtidig købe samme vare til udsalgsprisen.
Det er altså ikke sådan, at kunden bare har krav på at få differencen tilbagebetalt, men i praksis kan det blive sådan, at kunden ved at fortryde det første køb og købe samme vare igen bliver stillet næsten som om, differencen var blevet tilbagebetalt. Kunden skal dog normalt have ulejlighed med at returnere varen og betale fragtomkostninger forbundet med returneringen.
Der er ikke noget i vejen for, at butik og kunde aftaler, at kunden får differencen - evt. fratrukket udgifterne til returnering af varen - tilbagebetalt.
Artiklen blev oprindeligt publiceret på fdih.dk.
Vil du læse mere om emnet: