{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
16. juni 2021
For fordelene ved forbedret vejinfrastruktur er mange – hvad enten det er helt nye motorveje, som for eksempel en hærvejsmotorvej, udvidelse af eksisterende motorveje med et ekstra spor, som for eksempel på E45 og E20 eller opgraderinger af det øvrige vejnet.
Danskerne spilder hver dag dyrebar tid i kø på de danske veje. Den samlede trængsel på det danske vejnet udgjorde i 2018 i alt 83 mio. køretøjstimer.
Tal fra Dansk Erhverv viser, at spildtiden fordeler sig med hhv. 34 pct. på pendlere, 24 pct. på erhvervskørsel, mens 43 pct. skyldes fritidskørsel.
Figur 1. Trængsel målt i køretøjstimer opdelt på kørselstype.
Derfor mener Dansk Erhverv, at vejene skal prioriteres i de aktuelle infrastrukturforhandlinger. En reduktion i rejsetid for erhvervskørsel medfører øget produktivitet, da det for eksempel er muligt at bringe flere varer ud per chaufførtime.
Beregninger fra Dansk Erhverv viser, at hvis den samlede trængsel reduceres med 50 pct., og 20 pct. af den sparede transporttid omlægges til arbejdstid, vil det øge arbejdsudbuddet med cirka 1.800 fuldtidsansatte.
Figur 2. Arbejdsudbudseffekt som følge af mindre trængsel.
Læs hele debatindlægget på Altinget: Dansk Erhverv: Trængsel på det danske vejnet er dyrt for Danmark - Altinget: Transport