{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
I denne artikel kan du møde Anna Stelvig, CEO og Founder af virksomheden StudyMind, som fortæller om brugen af teknologi i psykologiens verden. StudyMind bruger nemlig Virtual reality (VR) til at bekæmpe præstationsangst til eksamen eller til jobsamtalen.
13. september 2021
Vi hører tit om præstationssamfundet, stress blandt unge, 12-talskultur, perfektionisme - men hvordan kan vi mindske disse stigende tendenser i vores samfund? Her kommer teknologien ind i billedet som en potentiel løsning, hvilket Anna Stelvig har set værdien i. Det har ført til etablering af virksomheden StudyMind, som bekæmper præstationsangst og skaber bedre faglig formidling til eksamen eller til en jobsamtale gennem brugen af Virtual Reality.
Fra at opleve eksamensangst på egen krop til etablering af StudyMind
I cirka tre år har StudyMind været med til at styrke elever og studerendes mentale, faglige og kommunikative evner gennem træning i virtuelle scenarier på mobilen eller med en VR-brille, som skal gøre det muligt for dem at brænde igennem, når det virkelig gælder. Først var udgangspunktet træning af eksamensangst på landets uddannelsesinstitutioner, men siden hen har virksomheden udviklet sig til også at træne den gode jobsamtale, hvorfor de også samarbejder med A-kasser og kommuner.
Idéen bag StudyMind opstod dog ikke ud af ingenting, og etableringen af virksomheden tager faktisk afsæt i Anna Stelvigs egne oplevelser og erfaringer.
”Jeg har selv haft eksamensangst, og jeg havde altid svært ved at gå til eksamener. Jeg er uddannet cand.mag. i psykologi, og da jeg gik på psykologistudiet, skrev jeg speciale om det. Efterfølgende rådgav jeg unge om eksamensangst på min fars klinik. Efter at have haft samtaler med unge om disse tematikker, kunne jeg se, at der manglede denne her form for træning - der er stor forskel på at tale om udfordringerne ved at gå til eksamen også rent faktisk prøve at gå til eksamen og finde ud af, at man godt kan. Det er først her, man for alvor vokser”, siger Anna Stelvig.
Præstation er også et element i erhvervslivet
Selvom vi taler meget om præstation blandt unge på vores uddannelsesinstitutioner, er præstation også et element, vi ser mange andre steder i samfundet – også i erhvervslivet. Derfor søger StudyMind mod at skalere til erhvervslivet, hvor Anna Stelvig ser et uforløst potentiale i at kunne benytte Virtual Reality som træningsværktøj.
”Vi begynder lige så stille at få flere henvendelser fra erhvervslivet. For eksempel er vi i gang med et forskningsprojekt i samarbejde med Dania Erhvervsakademi og Jyske Bank, hvor vi laver træning af bankrådgivere i forhold til at håndtere forskellige kundetyper. Det skal fungere som en del af deres oplæring. Vores værktøj handler altså overordnet om den generelle træning af samtalen og dét at formidle viden, hvilket foregår mange steder i erhvervslivet”, fortæller Anna Stelvig.
Næste skridt er internationale markeder
I fremtiden venter et stort skridt for StudyMind som virksomhed, da ambitionen i den kommende tid er at søge nye veje: mod udlandet. Der ligger dog et stort arbejde i at gøre en mindre virksomhed klar til at tage dette store skridt, hvilket Anna Stelvig og StudyMind er begyndt at opruste til.
”Planen i det nye år er at lave tests i nogle internationale markederne, og vi er ved at afsøge forskellige muligheder. Vi kigger mod det amerikanske marked og det tyske marked - vi undersøger mange forskellige retninger. Der ligger et stort arbejde i at lave markedsundersøgelser, for at finde ud af, hvor der er behov for vores produkt. Her fylder overvejelser om kulturelle forskelle, oversættelse til korrekt sprog, afsøge forskelle i uddannelsessystemerne og generelt dét at ruste en mindre virksomhed til at tage det næste skridt”, fortæller Anna.