{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
01. december 2022
Danskernes lyst til at handle julegaver er ikke slået ud, selvom der er stigende priser og inflation i samfundet. Det viser julehandelsprognosen for 2022, som Dansk Erhverv netop har sendt på gaden. Den viser, at julehandlen forventes at vokse med 0,2 mia. kr. i forhold til sidste år.
”Når vi ser på priserne og udviklingen op til jul i år, må vi sige, at det skal nok blive jul, men for de fleste danskere bliver gaverne nok lidt mindre, og butikkernes indtjening ditto,” siger Henrik Hyltoft, vicedirektør i Dansk Erhverv.
Fortsat tiltagende e-julehandel
Prognosen viser også, at det er populært som aldrig før for danskerne at handle ind til jul på nettet. Det så vi særligt i coronatiden, hvor smittespredningen af Covid-19 satte yderligere fart på e-handlen op til jul, men tendensen fortsætter, hvilket salget under Black Friday også viste. Dog går julehandlen stadig på to ben og danskerne handler både fysisk og på nettet.
” Det er værd at huske på, at hovedparten af butikkerne i dag findes både fysisk og på nettet. For forbrugerne handler det mest af alt om, hvor man får det rette udvalg til den bedste pris, og hvad der er mest praktisk,” siger Henrik Hyltoft.
Godt at bevare optimismen
Ifølge Dansk Erhverv ser julehandlen rigtig fornuftig ud til trods for megen snak om krise og prisstigninger.
”Der er uden tvivl mange, der i år tænker sig rigtig grundigt om, når de skal ud og købe julegaver i forhold til deres budget. Det er jo sådan set ganske fornuftigt, men samtidig er det også godt for julehumøret og butikkerne, at der stadig er appetit på og lyst til at handle op til jul,” siger Henrik Hyltoft.