{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
05. juli 2022
En virksomhed spurgte Forbrugerombudsmanden, om det ville være lovligt at sende en e-mail til en køber, der havde indgået en endelig aftale om køb af en vare, men hvor betalingen ikke er gået igennem.
Forbrugerombudsmanden oplyste, at der i den situation vil være tale om en servicemeddelelse og ikke en overtrædelse af markedsføringslovens § 10 om uanmodede elektroniske henvendelser med henblik på direkte markedsføring (spam).
En sådan henvendelsen vil være lovlig under forudsætning af, at
Læs Forbrugerombudsmandens udtalelse her
Betyder det, at tabt-kurv-beskeder er lovlige?
Nej, tabt-kurv-beskeder sendes typisk, når kunden forlader siden, efter faktureringsoplysningerne er indtastet, men før ordren er endeligt afgivet.
I den situation er der ikke indgået en endelig aftale, og henvendelsen har alene til formål at få kunden til at genoptage sin bestilling. Der er derfor tale om uanmodet, direkte markedsføring (spam).