{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
29. juni 2022
E-handlen i Europa – og især inden for EU’s 27 medlemsstater trives og har det godt. B2C-omsætningstallene for 2021 viser, at e-handel fortsætter med at vokse, på trods af at lockdowns er ophævet og forbrugernes mulighed for at besøge fysiske butikker igen.
Efter toppen af COVID-19-pandemien er e-handel blevet endnu mere fast forankret i økonomien og samfundet. Overordnet set kan to tendenser identificeres. På den ene side normaliseringen og stabiliseringen af salget sammenlignet med det exceptionelle foregående år: E-handel fortsatte med at vokse i 2021 og forventes også at gøre det i 2022, hvor væksten langsomt stabiliseres. På den anden side identificerer rapporten, at forbrugerne er mere forsigtige med deres forbrug. Virkningerne af krigen i Ukraine, inflation, forstyrrede globale forsyningskæder og en generel følelse af usikkerhed bringer væksttallene tilbage til præ-pandeminiveauer. Ikke desto mindre er det et faktum, at e-handelssalget indtil videre kun oplever et lille fald i væksten, og at den digitale handelssektor er blevet uundværlig og meget robust
Luca Cassetti, generalsekretær for Ecommerce Europe, siger:
"I de sidste to år har detailhandlere fået en masse erfaring med digitalisering. Den acceleration af udviklingen fik et væsentligt skub af pandemien, hvor e-handel og detailhandel spillede en væsentlig rolle. Den udvikling afspejles i denne rapport.”
Dansk Erhverv har bidraget med tal og kommentarer til rapporten. E-handelsdirektør Niels Ralund, der har plads i ledergruppen i Ecommerce Europe, har også kommenteret udviklingen på det danske marked.
”Generelt følger Danmark udviklingen i Europa med stærk vækst under Coronaen, og nu er der mere stille, især på grund af usikkerheden hos for brugerne. Vi må med tilfredshed konstatere, at trods væksten i resten af Europa, så er Danmark fortsat helt fremme i førerfelten, når det gælder digitalisering og e-handel."
Rapporten er opbygget af tal fra EuroStat om den generelle digitalisering i de forskellige lande, og e-handlen er beskrevet på baggrund af tal og analyser fra de enkelte lande. Derfor er tallene ikke sammenlignelige på landeniveau, men de giver et fint overblik over e-handlen i de enkelte lande.