{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
06. december 2022
Vi har sendt Niels Ralund på besøg hos Anne Marie Kindberg, CRO hos Lunar, og Anja Lytsen, stifter af Lirumlarumleg, for bl.a. at få deres besyv med. Til sidst har vi også talt med Rasmus Abel, Strategic Business Advisor hos Columbus, der var til stede ved konferencen for at sætte fokus på B2B commerce. Han leverede tre hovedpunkter fra dagen, som han fandt særligt interessante.
Hør om Anne Maries og Anjas oplevelser ved E-handelskonferencen 2022 i nedenstående videor:
Tre observationer fra Rasmus Abel
Selvom coronaen ikke længere er i fokus, mærkes dens indflydelse stadig på den digitale udvikling. Flere og flere klassiske brick and mortar-virksomheder har i højere grad fokus på deres forretning som omnichannel. Men hvordan laver man den overgang uden at miste det personlige aspekt i købsoplevelsen?
I det følgende kan du læse om personalisering og live shopping, mens Rasmus også fremhæver fremtidens forbruger – Generation Z.
Den digitale transformation - Fra rødstenshus til skyen
Som nævnt havde pandemien en stor effekt på digitaliseringen hos mange virksomheder. Matas var en af de store, der reagerede hurtigt, da landet lukkede ned. Her tog Matas de første spadestik med flere nye digitale tiltag. Heriblandt Guided shopping.
Hyperpersonalisering – Guided Shopping
”Tiltag som personaliseret søgning, personaliserede reklamer, interaktive guides, live chats, 1-1 video-rådgivning og live shopping giver muligheden for at stille det behov online. Et godt eksempel på guided shopping er netop Matas”, siger Rasmus Abel.
Det var Brian Andersen, Group Digital Director hos Matas, og Mette Reinholt, COO hos Hesehus, der var på scenen for at fortælle om Matas digitale transformation siden 2018.
”Guided Shopping er som at have en medarbejder, der byder velkommen ind i din fysiske butik, og spørger aktivt ind til dine behov og ønsker, og guider dig til det produkt, der bedst passer til dig. Hos Matas kan man f.eks. få live videorådgivning af en materialist gennem deres app. Det var fascinerende at se, hvordan de havde omstillet sig under og udviklet siden Coronaen,” udtaler Rasmus Abel.
Live shopping
Det var ikke kun Matas, der indtog scenen med deres erfaringer i at udvide den digitale kundeoplevelse. Martin Tygsen, salgschef og partner i WEXO, og Martin Popp Andersen, forretningsudvikler og partner i Relewise, delte også deres viden på området, bl.a. om Live Shopping.
Live shopping har i noget tid været et kæmpe fænomen i Kina, hvor den udgør 10-15 procent af samlede e-handelsomsætning. Men også i Europa er konceptet ved at vinde indpas.
”Det er lidt groft sagt en personaliseret version af Tv-shop, hvor butikker viser deres sortiment og kunden kan interagere med medarbejderen i butikken, og købe eller bestille varerne live,” lyder det fra Rasmus Abel.
Herhjemme har vi eksempler fra f.eks. Power.dk, der havde bygget deres eget studie til lejligheden. De formåede at omsætte for +20 millioner på kun fire timer.
Det er selvfølgeligt ikke kinesiske tilstande, hvor kongen af læbestift, Austin Li Jiaqi, solgte for $1,7 milliarder på 12 timer.
”De tal skal man selvfølgelig tage med et gran salt, men det er tydeligt, at konceptet er populært. Platforme som Facebook, Amazon og TikTok satser også hårdt på området, så det har unægtelig også sin plads på den danske e-handelsscene,” fortsætter Rasmus Abel.
Hvornår har du sidst talt med en teenager?
Sådan startede Anna Katrine Matthiesen, partner hos Vertica, da hun gik på scenen. Hvorfor var det så et interessant spørgsmål?
”Det er fremtidens forbrugere og indkøbere. Deres indflydelse er uundgåelig, både i B2C og B2B, så det var enormt spændende at høre Anna Katrine fortælle om deres tilgang.
Generation Z har andre købsmønstre og, ikke mindst, andre forventninger til produkter, virksomheder og digitale muligheder. Du skal stå for noget. De er, som Anna Katrine sagde, den mest influerende forbrugergruppe lige nu, for de påvirker også deres forældres købsmønstre. Så hvis virksomheder vil ramme Generation Z, skal de i langt højere grad sætte ’Purpose’ på agendaen, og spørge dem selv, hvad deres egentlig bidrag til det globale samfund er,” afslutter Rasmus Abel.
Hvis du vil gå mere i dybden med emnerne, kan du se eller gense konferencen her.
E-handelskonferencen var udsolgt i 2022, men vil du sikre dig en billet allerede nu, så er der allerede åbent for billetsalget. Du kan bestille din billet her.