Miinto: Sådan har vi opnået +2 milliarder i årligt salg i eksportmarkeder
Miinto er en af Europas hurtigst voksende fashion platforme og driver nu mere end 85 % af deres salg i eksportmarkeder. På E-handelskonferencen gav marketingchef Malthe Cederborg gode råd til andre med eksport-ambitioner.
Det er imponerende at nå en omsætning på mere end en 2 milliarder kroner. Især når man gør det på blot 13 år. Og det bliver ikke mindre imponerende af, at det er fra eksport. Det er ikke desto mindre tilfældet for Miinto, som i maj 2022 vandt E-handelsprisen for bedste eksportcase.
Torsdag var Malthe Cederborg, som er CMO i Miinto, på scenen til E-handelskonferencen for at gøre publikum klogere på strategien.
”En af grundene til succesen er, at vi fra start har tænkt eksport ind i virksomheden. Det gælder alt fra det tekniske til vores kultur og organisation,” forklarede han og uddybede:
”Vi lavede tidligt en in-house marketingafdeling, hvor vi fokuserede på, at vi skulle kunne tænke og eksekvere på tværs af markeder.”
Miinto fik også tidligt investorer ind, som man kunne finansiere eksporteventyret:
”Det koster penge at åbne markeder, og det koster flere penge at skaffe nye kunder i nye markeder.”
5 markeder på et år
Miintos eksporteventyr begyndte som de fleste andre i Sverige og Norge. Siden kom blandt andet Holland med og 2020 gik virksomheden så i vikinge-mode og indtog Tyskland, Frankrig, Spanien, England og Finland:
”Det, som tog os 11 år i Danmark, tog os 11 måneder i Tyskland. Vi har simpelthen samlet så meget viden, at vi nu kan gøre det markant hurtigere,” forklarede Malthe Cederborg og gav indblik, i hvordan Miinto udvalgte markederne:
”Vi gik simpelthen til Google med en masse data og bad dem udpege markeder, hvor der var efterspørgsel på vores varer.”
Hav tålmodighed
Et andet godt råd er, at man skal have tålmodighed:
”Man skal ikke forvente, at man kan være lige så profitabel, som man er på eksisterende markeder.”

Nyhed
E-handelskonferencen 2022: ”Vi gjorde det sgu!”
En kombination af inspirerende talere, oplagte samarbejdspartnere og rekordmange gæster gjorde E-handelskonferencen 2022 til noget helt specielt, lyder det fra Niels Ralund, e-handelsdirektør i Dansk Erhverv.

Nyhed
Ditur.dk har sluppet tøjlerne og fået succes på TikTok
Med en brugerskare på mere end 1 milliard er der god mulighed for at nå bredt ud på TikTok. Det kan Ditur.dk skrive under på. På E-handelskonferencen gav de indblik i strategien.

Nyhed
Miinto: Sådan har vi opnået +2 milliarder i årligt salg i eksportmarkeder
Miinto er en af Europas hurtigst voksende fashion platforme og driver nu mere end 85 % af deres salg i eksportmarkeder. På E-handelskonferencen gav marketingchef Malthe Cederborg gode råd til andre med eksport-ambitioner.

Nyhed
Sport24: Skar ned på antallet af premiumbutikker og satte fuld fokus e-handel
Siden 2012, hvor Sport24 blev skabt, er sportskæden blevet landets største. Men vejen dertil krævet omvæltende beslutninger, store ofre og en grundlæggende omstilling fra at drive virksomhed på instinkt til at drive på intelligens.

Nyhed
Undgå greenhushing og greenwashing: Få styr på din grønne markedsføring
Når en virksomhed markedsfører sig selv eller sine produkter som bæredygtige, er det langtfra nok at putte et mærkat i bunden af hjemmesiden, og gå ud fra, at den er klaret.
Kontakt

Kommunikation & Presse
Søren Willemoes Poulsen
Kommunikationskonsulent