{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
13. oktober 2022
Det er imponerende at nå en omsætning på mere end en 2 milliarder kroner. Især når man gør det på blot 13 år. Og det bliver ikke mindre imponerende af, at det er fra eksport. Det er ikke desto mindre tilfældet for Miinto, som i maj 2022 vandt E-handelsprisen for bedste eksportcase.
Torsdag var Malthe Cederborg, som er CMO i Miinto, på scenen til E-handelskonferencen for at gøre publikum klogere på strategien.
”En af grundene til succesen er, at vi fra start har tænkt eksport ind i virksomheden. Det gælder alt fra det tekniske til vores kultur og organisation,” forklarede han og uddybede:
”Vi lavede tidligt en in-house marketingafdeling, hvor vi fokuserede på, at vi skulle kunne tænke og eksekvere på tværs af markeder.”
Miinto fik også tidligt investorer ind, som man kunne finansiere eksporteventyret:
”Det koster penge at åbne markeder, og det koster flere penge at skaffe nye kunder i nye markeder.”
5 markeder på et år
Miintos eksporteventyr begyndte som de fleste andre i Sverige og Norge. Siden kom blandt andet Holland med og 2020 gik virksomheden så i vikinge-mode og indtog Tyskland, Frankrig, Spanien, England og Finland:
”Det, som tog os 11 år i Danmark, tog os 11 måneder i Tyskland. Vi har simpelthen samlet så meget viden, at vi nu kan gøre det markant hurtigere,” forklarede Malthe Cederborg og gav indblik, i hvordan Miinto udvalgte markederne:
”Vi gik simpelthen til Google med en masse data og bad dem udpege markeder, hvor der var efterspørgsel på vores varer.”
Hav tålmodighed
Et andet godt råd er, at man skal have tålmodighed:
”Man skal ikke forvente, at man kan være lige så profitabel, som man er på eksisterende markeder.”