{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
27. september 2022
Det kom som en stor overraskelse for transportbranchen, da Kommissionen før sommerferien kom med et udkast til Q&A, hvor trailere og sættevogne var omfattet af reglen om, at køretøjet skal returnere til hjemlandet hver 8. uge.
Kommissionens oprindelige melding fik Dansk Erhverv, Danske Speditører, DTL og ITD til at henvende sig til transportminister Trine Bramsen .
”Transportministeren kastede sig efterfølgende ind i kampen på transportvirksomhedernes side, da hun meddelte Kommissionen, at Danmark ikke kom til at følge Kommissionen oprindelige linje – og det er jeg sikker på, har gjort en forskel,” siger Jesper Kronborg, branchedirektør i Dansk Erhverv Transport.
Ændret melding fra Europa-Kommissionen glæder Dansk Erhverv
Kommissionen er nu kommet med deres endelige fortolkning af hjemkørselskravet i EU’s Vejpakke. Her er kravet om hjemkørsel af trailere og sættevogne udgået, så kravet alene omfatter motorkøretøjet.
”Jeg er glad for, at Kommissionen har indset fornuften i, at trailere og sættevogne ikke skal køres på kryds og tværs af Europa hver 8. uge uden noget formål. Det gavner hverken klimaet, de sociale forhold i branchen eller manglen på kapacitet, og Kommissionen har heldigvis lyttet til vores gode argumenter,” siger Jesper Kronborg.
Du kan læse Europa-Kommissionens endelige tekst om hjemkørselskravet her.