Gemt

Politiet er glade for den nye anmeldelsesblanket i Crimestat

05. april 2023

I september 2022 blev den nye anmeldelsesblanket til butikstyverier lanceret i Crimestat. Efter næsten et halvt års brug er tilbagemeldingerne fra politiet positive. Den nye blanket medvirker til bedre og mere effektiv sagsbehandling.

Da den nye anmeldelsesblanket til butikstyverier blev lanceret sidste år, var det efter længere tids samarbejde med Rigspolitiet og Københavns Politi. Målet var at skabe en blanket der passede bedre sammen med politiets systemer og dermed lette arbejdsbyrden i sagsbehandlingen. Der blev derfor lagt mange kræfter i at inkorporere så mange af politiets ønsker som muligt. 

Men én ting er hvad man kan finde frem til i en udviklingsproces og efterfølgende test. Den endelige dom kan først fældes, når produktet møder virkeligheden. Derfor har Dansk Erhverv kontaktet samtlige politikredse for at få deres feedback på den nye blanket. 

Feedbacken fra politiet har i høj grad været positiv. Blanketten betegnes som ’nem, simpel og overskuelig at læse og anvende’ og flere kredse melder om ’udelukkende gode erfaringer med den nye version’. Det er vi i Dansk Erhverv rigtig glade for, da det viser, at samarbejdet med politiet har båret frugt. 

Den opdaterede blanket er dog kun et skridt på vejen. Politikredsene har også en række konstruktive ønsker til forbedringsforslag, ligesom forretningerne også har flere gode ideer. Det er en stor hjælp for vores løbende arbejde med forbedring af systemet, at både brugere og politi er så gode til at melde tilbage med både ros og forbedringsforslag. 

Vi vil nu benytte de indkomne forslag til at forbedre blanketten yderligere, og samtidig er vi i samarbejde med Rigspolitiet i gang med en proces omkring en robot-løsning, der skal sørge for, at data automatisk overføres fra anmeldelsesblanketten til politiets sagsbehandlingssystem PolSas.

Læs mere om samarbejdet

Kontakt

Handel

Henrik Lundgaard Sedenmark

Fagchef for betalinger og detailhandelssikkerhed
Medarbejderprofil