{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
04. januar 2023
Deltager din virksomhed i konkurrencen om offentlige opgaver og indkøb? Hvis ja, så gælder der fra i dag nye procedurer for bedømmelsen af din virksomheds pålidelighed i tilfælde af, at virksomheden tidligere har været/er ramt af en udelukkelsesgrund.
Ordregivere, der finder, at en virksomhed er omfattet af en udelukkelsesgrund, skal som hidtil give den pågældende virksomhed mulighed for at dokumentere sin pålidelighed.
Fra den 1. januar 2023 skal ordregiver som noget nyt indhente en vejledende udtalelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen til vurdering af den dokumentation, som en udelukket virksomhed i givet fald måtte have fremlagt for sin pålidelighed. Enheden for Vurdering af Pålidelighed udarbejder i forlængelse heraf en vejledende udtalelse om virksomhedens pålidelighed.
Derefter er det op til ordregiveren at beslutte, om en virksomhed skal udelukkes eller ej. Ordregiveren kan dog vælge at lægge den vejledende udtalelse til grund for sin vurdering af virksomhedens pålidelighed.
Ordregiver må ikke tildele kontrakten, før der er indhentet en vejledende udtalelse fra Enheden for Vurdering af Pålidelighed.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udarbejdet en guide og en skabelon til, hvordan du som virksomhed kan dokumentere pålidelighed. Læs mere på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside: https://www.kfst.dk/udbud/enhed-for-vurdering-af-palidelighed/guide-skabelon-for-virksomheder/ |
Det bliver spændende at se, hvordan den nye “pålidelighedsprocedure” kommer til at forløbe i praksis. Dansk Erhverv håber på, at den nye procedure bl.a. vil sikre mere ensartede afgørelser af virksomheders pålidelighed og på den måde styrke den enkelte virksomheds retssikkerhed.
Som medlem af Dansk Erhverv har du fri adgang til udbudsretlig rådgivning, så tag endelig fat, hvis der er spørgsmål.