{{title}}
{{body}}
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
02. december 2024
Joint Research Centers nye rapport, Ecodesign for Sustainable Products Regulation: Study on new product priorities, vil blive brugt til at afgøre, hvilke produkter der skal prioriteres i ESPR fra 2025 og frem. Ecodesign-forordningen lægger nemlig op til, at der fremover kan indføres bindende miljøkrav, enten for enkelte produkter eller for grupper af produkter med lignende egenskaber.
Prioriterede produkter
I rapporten vurderer og rangerer JRCs eksperter en række produktgrupper bl.a. ud fra deres miljøpåvirkning, forbedringspotentiale og omfanget af allerede eksisterende EU-politik. Rapportens resultater og de udpegede produktgrupper forventes at blive brugt til at beslutte miljøkravene i ecodesign-forordningen, ESPR.
Ud af en startliste på 33 produktkategorier udpeger rapporten 18 produktgrupper – både forbrugerprodukter og materialer – som har stort potentiale for at mindske miljøpåvirkningen og indgå i ESPR.
Elleve forbrugerprodukter: |
Syv materialer: |
|
|
Hvad sker der nu?
Efter planen skal det første udkast til en decideret arbejdsplan for ESPR diskuteres med medlemmerne af det europæiske Ecodesign Forum, hvorefter Kommissionen efter planen kommer til at vedtage den i første halvdel af 2025.
Dansk Erhverv følger processen tæt og vil løbende følge op på udviklingen. Indtil videre kan du danne dig et overblik her:
ESPR trådte i kraft.
Etablering af Ecodesign Forum med eksperter og medlemslande.
KOMM: Arbejdsplan med produktgrupper.
Retsakt: Forbud mod destruktion af usolgte produkter.
Digitalt produktpas: Register, data-bærer, mm.
Første produktkrav bliver indført.