{{title}}
{{body}}
;
{{tagline}}
{{body}}
| {{tag}}
{{body}}
{{body}}
{{item.label}}
{{f.label}}
{{Body}}
{{receiptRedirectText}}
Fejlkode: {{resetErrorCode}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{hintTitle}}
{{hintBody}}
{{data.labels.body}}
{{data.labels.body}}
Her kan der kun vælges en:
Her kan der vælges flere:
Bemærk: ved valg af flere bliver søgningen smallere!
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{labels.errorBody}}
{{labels.noResultsBody}}
{{scrollHint}}
{{textLabels.successBody}}
{{data.qrText}}
{{Description}}
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{item.location}}
{{item.prices[0].value}} kr. ({{item.prices[0].label}}) / {{item.prices[1].value}} kr. ({{item.prices[1].label}})
{{errorBody}}
{{noResultsBody}}
Her kan du som firmaadministrator ændre de 5 primære kontaktpersoner i jeres firma.
Følgende er nu registreret og vil danne grundlag for kontingentopkrævningen.
Samlet lønsum: {{formattedPayrollFunction}}
Antal ansatte: {{payrollRegistration.numberOfEmployees}}
Antal ansatte d. 30/9: {{payrollRegistration.numberOfEmployees309}}
Vi har sendt dig en kvittering pr. mail.
Har du rettelser, bedes du besvare den mail, vi har sendt dig eller kontakte os per telefon på {{MemberDepartmentPhonenumber}}.
Med venlig hilsen
Økonomisekretariatet
{{headerSubText}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{headerSubText}}
{{additionalInformation.sustainability.subtitle}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionFocus}}
{{additionalInformation.sustainability.carbonReductionPotential}}
{{additionalInformation.investors.subtitle}}
{{additionalInformation.investors.businessModel.label}}
{{additionalInformation.companyStatus.label}}
{{additionalInformation.companyOtherArtifacts.label}}
{{modal.modalCorrelationIdDisclaimer}}
{{eventCard.text}}
18. juli 2024
Vi har desværre oplevet igennem en årrække at EU-lovgivning omhandlende medicinsk udstyr og medicin har været meget reaktiv og ud fra en ambition om at begrænse problemer, der allerede er opstået, i stedet for en ambition om at skabe de bedste rammevilkår for patienter og innovative virksomheder.
Det regulatoriske setup for medicin og medicinsk udstyr i EU bør have fokus på det rette mix mellem:
Som det er i dag, er det sjældent alle tre hensyn der tages højde for, i ny lovgivning – og desværre er det ofte vilkårene for innovation, som lider. Det betyder, at virksomheder rykker deres forskning og udvikling til USA eller Asien, og vi ser desværre også en tiltagende tendens til, at nye og innovative produkter ikke i første omgang lanceres i EU.
Det er et stort problem for EU, at vi ikke er i stand til at fastholde innovation. Hvis ikke vi formår at vende udviklingen risikerer vi, at europæiske patienter ikke får adgang til de bedste behandlinger på markedet. Det vil også få store økonomiske konsekvenser, eftersom life science i dag er den højteknologiske sektor som bidrager mest til EU‘s handelsbalance, med et handelsoverskud på EURO 135 mia.
Danmarks rolle som life science-nation og med et velfungerende sundhedsvæsen fordrer at vi tager europæisk lederskab på den her dagsorden. Vi skal bruge vores position til at sætte en ambitiøs og offensiv regulatorisk dagsorden i EU.
Vi foreslår konkret at Danmark arbejder for:
Læs hele Dansk Erhvervs oplæg til et ændret regulatorisk regime for medicinsk udstyr og kombinationsprodukter her eller download oplægget nederst på siden ⇓